خدایا در این روز مرا به برکات سحرخیزی آگاه کن
کد خبر: 3968253
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
دعای روز هجدهم /

خدایا در این روز مرا به برکات سحرخیزی آگاه کن

در دعای روز هجدهم از ماه مبارک رمضان از خداوند می‌خواهیم که ما را به برکات سحرخیزی آگاه کند و دل‌مان را به روشنایی آن روشن کند.

خدایا در این روز مرا به برکات سحر خیزی آگاه کنبه گزارش ایکنا از قم، انسان در هنگام خواب و بی‌توجهی امکان درک هیچ واقعیت بیرونی را نخواهد داشت به‌خصوص واقعیت‌هایی که سروصدای ظاهری ندارند. تنها راه بهره‌مند کردن چنین شخصی، بیدار و آگاه کردن اوست.

واقعیت‌های معنوی فراوانی هستند که ما نسبت به آنها در بسیاری اوقات در غفلت و بی‌توجهی به سر می‌بریم و خداوند می‌تواند ما را برای درک آنها بیدار کند؛ حقایقی همچون مرگ و دنیای برزخ و قیامت که با همه بزرگی‌شان مورد غفلت هستند.

ماه مبارک رمضان، ماه بیدارباش دل، از همه خواب‌ها و غفلت‌هایی است که دنیا و سرگرمی‌هایش به وجود آورده است؛ یکی از حقایق مهمی که اکثر مردم از آن غافل هستند و نیازمند توجه جدی می‌باشد، حقیقت برکت‌های موجود در وقت سحر است که اگر از این فرصت ناب برای استغفار استفاده شود عمل به این گزاره قرآنی در توصیف پرهیزکاران نیز اجرایی می‌شود که خداوند در سوره آل‌عمران آیه 17می‌فرماید: «الصَّابِرینَ وَ الصَّادِقینَ وَ الْقانِتینَ وَ الْمُنْفِقینَ وَ الْمُسْتَغْفِرینَ بِالْأَسْحار؛ اینانند شکیبایان و راستگویان و فرمانبرداران و انفاق‌کنندگان و آمرزش‏‌خواهان در سحرگاهان.»

در دعای روز هجدهم می‌خوانیم: 

«اللهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ ونوّرْ فیهِ قلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ وخُذْ بِکُلّ أعْضائی الی اتّباعِ آثارِهِ بِنورِکَ یا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفین: خدایا، مرا در این ماه به برکت‌های سحرهایش آگاه کن و دلم را با روشنایی انوارش روشنی بخش و تمام اعضایم را به پیروی آثارش بگمار، به نور خودت ای روشنی بخش دل‌های عارفان.»

انتهای پیام
captcha