آغاز شمارش معكوس برای عاشقی / فارس به‌ میزبانی «قدر‌» می‌رود
کد خبر: 3968264
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

آغاز شمارش معكوس برای عاشقی / فارس به‌ میزبانی «قدر‌» می‌رود

بعد از گذشت یک‌ سال خوشی و ناخوشی، پستی و بلندی و راحتی و اقبال بالاخره دوباره امروز شمارش معکوس لحظه‌های قدر عاشقی فرا رسید. امشب دوباره فرصت عاشقی‌های جانانه با معبود است و سالکان و عاشقان را بیش از هر زمان دیگری سرگشته‌تر می‌کند.

یگانه خالق هستی‌بخش آن را برتر از هزار شب توصیف كرده است و به آن ارجحیتی داده كه فقط عاشق حقیقی می‌تواند به درك و عظمت آن دست یابد. در این راه باید عاشق بود و سالك. سالكی كه هیچ‌گاه از طی طریق عشق و بندگی خستگی نشود و هر لحظه و هر ثانیه به شوق دیدار روی معبود عاشقانه گام بردارد.

بعد از گذشت یک سال خوشی و ناخوشی، سختی و پستی و بلندی و راحتی و اقبال بالاخره دوباره امروز شمارش معكوس لحظه‌های قدر عاشقی فرا رسیدند. امشب دوباره فرصت عاشقی‌های جانانه با معبود فرا می‌رسد و تمام آسمانیان و سالكان و عاشقان را بیش از هر زمان دیگری سرگشته‌تر می‌كند. امشب عاشقان سرگشته‌اند و در هر كلمه و سطر آیات وحی و دعای جوشن و ابوحمزه ثمالی به‌ دنبال اویند. اویی كه عشق را آفرید تا زیباترین صحنه‌های عشق‌بازی بندگانش را شاهد باشد كه چگونه برایش از جان مایه می‌گذارند.

همزمان با نقاط مختلف كشور، امشب برنامه‌ریزی‌های متعددی برای میزبانی عاشقان شب‌های قدر در جای جای نقاط استان پهناور فارس تدارك دیده شده است. مؤمنان و متدینان در تكاپو هستند تا فضایی را مهیا كنند كه بتواند در فراغ بال به راز و نیاز با معبود پرداخته و سوگواری‌های جانانه‌ای هم در سالروز ضربت خوردن مولا سردهند.  

توجه ویژه مؤمنان به سلامت مردم

هر كسی به سهم و وسع خویش در تكاپوست. یكی بنای اجرای مراسم در بستر فضای مجازی دارد، دیگری در حال تدارک مراسم‌ گرم برای عاشقان خدا است، البته همگی با رعایت پروتكل‌های بهداشتی كه ستاد ملی مبارزه با كرونا ابلاغ كرده است. چرا كه مؤمنان همواره ثابت كرده‌اند در قانو‌ن‌مداری و حفظ سلامت مردم كه همان مصداق كامل حق‌الناس است، سرآمد جامعه هستند و قطعاً هم امشب به این نكته مهم توجه ویژه‌ای خواهند داشت.

چلچراغ شیراز و نگین فیروزه‌ای جنوب ایران، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی طی سه شب قدر میزبان عاشقان الهی است كه این مراسم در محوطه باز حرم مطهر از ساعت 23 تا 3 بامداد همراه با تلاوت قرآن، ادعیه‌خوانی جوشن‌كبیر و دعای ابوحمزه ثمالی و همچنین سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه همراه خواهد بود.

دومین نگین فیروزه‌ای شیراز یعنی حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز هم میزبان زائران در فضای باز و رعایت پروتكل‌های بهداشتی خواهد بود و علاوه بر این‌ها در مسجد نصیرالملك به‌عنوان زیباترین مسجد ایران هم برنامه‌ریزی‌های متعددی برای میزبانی شب‌های قدر انجام شده است.

حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزةبن‌موسی‌الكاظم(ع)، حرم مطهر ابراهیم بن‌موسی‌الكاظم(ع) و سایر بقاع متبركه شاخصی كه دارای امكانات و فضای باز هستند نیز مراسم‌ شب‌های قدر و سوگواری سالروز حضرت علی(ع) را برگزار خواهند كرد.

اعزام 100 مبلغ به نقاط مختلف استان

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معان فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف فارس در این رابطه به خبرنگار ایكنا، گفت: برای برگزاری مراسم‌ شب قدر و سوگواری سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) بیش از 100 مبلغ را به نقاط مختلف استان اعزام كردیم.

وی با بیان اینكه این مبلغان اقدام به برپایی مراسم‌ شب‌های قدر و سوگواری می‌كنند، گفت: به‌ طور كلی بیش از 120 مكان را برای برگزاری مراسم‌ شب‌های قدر و سوگواری سالروز شهادت مهیا كرده‌ایم. طبق اعلام مركز رسیدگی به امور مساجد فارس هم مراسم شب‌های قدر در فضای باز مساجد با رعایت پروتكل‌های بهداشتی و طی بازه زمانی دو ساعته و با فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهند شد.

برگزاری مجازی مراسم در برخی هیئت‌ها

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس، نیز به ایكنا، گفته بود: تمام مراسم‌ شب‌های قدر و سوگواری سالروز شهادت امام علی(ع) از سوی هیئت‌های مذهبی در فضای باز برگزار خواهند شد، البته برخی از هیئت‌ها هم مجازی مراسم شب‌های قدر را در سطح استان برگزار می‌كنند به ویژه هیئت‌هایی كه امكان دسترسی به فضاهای باز ندارند.

در كنار این‌ها تلاش و تكاپوی رسانه ملی هم برای فراهم كردن بستری برای عاشقان، بیماران و افرادی كه امكان حضور در مراسم‌ ندارند تا بتوانند از این فرصت‌های قدر استفاده كنند، قابل تقدیر است به‌طوری كه سیمای فارس در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان با ویژه‌برنامه شب قدر از ساعت ۲۳ تا ۳ بامداد به‌ طور زنده از حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) مخاطبان را تا سحرگاه همراهی می‌کند.

در رادیو فارس هم ویژه‌برنامه شب‌های قدر با پخش دعاهای جوشن کبیر، ابوحمزه ثمالی و دعای قرآن روی سر با گلچینی از بهترین صداهای شخصیت‌های برجسته استان فارس و کشور به‌طور زنده برای شنوندگان پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha