همراهی ۵۲۰۰۰ دانش‌آموز مازندرانی با طرح ضیافت الهی + عکس
کد خبر: 3968291
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

همراهی ۵۲۰۰۰ دانش‌آموز مازندرانی با طرح ضیافت الهی + عکس

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران از استقبال 7 هزار نفری جامعه تعلیم و تربیت از طرح ضیافت‌ الهی خبر داد و گفت: این طرح یک فعالیت جریان‌ساز در آموزش و پرورش استان است که موجب انس بیشتر دانش‌آموزان با این مائده الهی است.

استقبال چشمگیر مازندرانی‌ها از طرح ضیافت الهیمحمود تنها، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه انس با قرآن، ماه بهار قرآن، و ماه شناخت و بهره‌بردارى فکرى و عملى از قرآن در نیمه راه رسید و اکنون طرح ضیافت الهی با مشارکت دارالقرآن‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق به زیبایی در بستر شبکه شاد اجرا شد که هر روزه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنلاین و ۵۰ هزار نفر نیز به صورت آفلاین این برنامه معنوی را همراهی کردند.

وی افزود: قرآن، روح ماه رمضان است که در کالبد آن دمیده شده و ارزش و عظمت آن را چند برابر کرده است. از این رو باید گفت؛ بخش اعظم برکات ماه رمضان، در رابطه با قرآن است، و در این ماه باید بذر دستورهاى نورانى قرآن را در مزرعه دل‌ها بکاریم، تا رشد و نمو کند و سرانجام میوه قرآن را در این ماه براى غذاى روح برگیریم، و قوت قلبمان را در پرتو برکات قرآنى این ماه، بیمه کنیم.

تنها با بیان اینکه بهره‌برداری از قرآن منوط به انس حقیقی با قرآن است، تصریح کرد: طرح ضیافت الهی یک فعالیت جریان‌ساز در آموزش و پرورش استان است که موجب انس بیشتر دانش‌آموزان با این مائده الهی است چرا که به فرموده امام صادق(ع)؛ هر جوان مؤمنى که در جوانى قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت و خونش مى‌آمیزد و خداوند عزوجل او را با فرشتگان بزرگوار و نیک قرار مى‌دهد و قرآن نگهبان او در روز قیامت، خواهد بود.

وی افزود: تلاوت قرآن در ماه رمضان تمرینی است که ما را در طول سال با قرآن مأنوس می‌کند و طرح ضیافت الهی تا پایان ماه مبارک ادامه دارد. لازم به ذکر است دبیرخانه این طرح در دارالقرآن امیرالمؤمنین (ع) میاندرود و به سرپرستی سیدکمیل حسینی است.

انتهای پیام
captcha