۲۵ نقطه کردستان؛ میزبان برگزاری مراسم شب قدر
کد خبر: 3968378
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

۲۵ نقطه کردستان؛ میزبان برگزاری مراسم شب قدر

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان با تشریح برنامه‌های شب‌های قدر گفت: در شب‌های نوزدهم، بیست ویکم، بیست وسوم رمضان ۲۵ نقطه کردستان میزبان برگزاری مراسم شب قدر خواهد بود.

به گزارش ایکنا از کردستان، نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کردستان، امروز، 11 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش تجمعات مردمی هیئت‌های مذهبی در استان با اجرای طرح «هر خانه یک مسجد، هر خانه یک هیئت» زمینه برگزاری محافل قرآنی خانگی را فراهم کردند.

وی افزود: بر اساس اجرای این طرح هر روز یک جزء از قرآن کریم به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای تقویت بُعد معنوی جامعه در تمامی هیئت‌ها و منازل اعضای هیئتی تلاوت می‌شود.

خزاعی با تشریح برنامه‌های شب‌های قدر گفت: در شب‌های نوزدهم، بیست ویکم، بیست وسوم رمضان 25 نقطه کردستان میزبان برگزاری مراسم شب قدر خواهد بود. این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و در فضای باز به مدت دو ساعت زیر نظر شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به محل‌های تعیین شده در شهر سنندج برای برگزاری مراسم احیا بیان کرد: حسینیه سنندج، مهدیه سنندج، مدرسه رستگاران و محل شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان از مکان‌های تعیین شده برای برگزاری مراسم است.

خزاعی توزیع ۲۵۰۰ پرس غذای گرم در هیئت مذهبی صاحب الزمان(عج) مهدیه سنندج بین نیازمندان حاشیه شهرهای سنندج، سقز، بانه، بیجار، دهگلان، مریوان و کامیاران با همکاری کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام و کمک خیرین استان را یکی دیگر از اقدامات شورای هیئت‌های مذهبی کردستان در ایام ماه مبارک رمضان ذکر کرد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان از واریز مبلغ 20 میلیون ریال حمایت نقدی توسط سه نفر از خیرین به حساب 20 نفر از افراد نیازمند شناسایی شده خبر داد و گفت: به حساب هر فرد نیازمند مبلغ یک میلیون ریال واریز شد.

وی یادآور شد: تهیه افطاری ساده در محلات و توزیع آن توسط خانواده‌های هیئت‌های مذهبی در شب و روز میلاد کریم اهل بیت(ع) و نیمه ماه مبارک رمضان، اهدای ۲۴ جلد قرآن کریم به منازل برگزار کننده مراسم جزء خوانی، تهیه ۲۴۰ بسته نان و توزیع در محلات فقیرنشین، تهیه و توزیع ۷۵۰۰ پرس غذای گرم، تهیه افطاری توسط هیئت مذهبی اهل تسنن محمد رسول‌الله(ص) شهرستان بانه و تهیه و توزیع یک هزار و 500 پرس غذا در مناطق محروم این شهرستان از دیگر اقدامات هیئت‌های مذهبی در استان کردستان بود.

انتهای پیام
captcha