بخشیده شدن گناهان؛ رستگاری در شب‌های قدر
کد خبر: 3968414
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

بخشیده شدن گناهان؛ رستگاری در شب‌های قدر

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه بزرگ‌ترین موفقیت و رستگاری در این شب‌ها بخشیده شدن گناهان است گفت: دعاهای ماه رمضان نشان می‌دهد که انسان باید در این ماه و شب‌های قدر تلاش کند که گناهان او بخشیده شود.

ارسالی امروز ا بخشیده شدن گناهان، بزرگترین موفقیت شب های قدر استحجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اهمیت شب‌های قدر، اظهار کرد: لازم است همه مؤمنین برای شب زنده‌داری در شب‌های قدر خود را آماده کرده تا به عبادت، دعا و تهجد بپردازند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان بین سایر ماه‌ها بهترین ماه و شب‌های قدر بین شب‌های ماه مبارک رمضان از شب‌های مهم و با اهمیت بوده که لازم است انسان قدر و عظمت این شب‌ها را بداند و مؤمنین باید شب‌های قدر را درک کرده و از اعمال آن غافل نشوند.

قریشی بیان کرد: از جمله اعمال شب‌های قدر، شب زنده‌داری است که انسان را مقرب درگاه الهی می‌کند و بر اساس نقل‌های وارد شده از جمله اعمال و رفتار مهم شب‌های قدر، عمل یا رفتاری است که منجر به بخشیده شدن معاصی و گناهان انسان توسط خداوند شود.

وی ادامه داد: هر کس در این شب‌ها بتواند کاری کند که معاصی گذشته او بخشیده شود معلوم می‌شود که توانسته شب‌های قدر را درک کند و براساس فرمایش پیامبر اسلام(ص) بیچاره و بدبخت کسی بوده که نتواند در ماه رمضان گناهان خود را ببخشاند لذا تلاش برای بخشیده شدن گناهان از اعمال بسیار مهم شب‌های قدر است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: ظاهر دعاهای ماه مبارک رمضان نیز این مسئله را نشان می‌دهد که انسان باید در ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر تلاش کند که گناهان او بخشیده شود و بزرگ‌ترین موفقیت و رستگاری در این شب‌ها بخشیده شدن گناهان انسان است لذا در این شب‌های عظیم باید به نوعی رفتار و عمل کنیم تا خداوند گناهان ما را ببخشد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید فقط کسی که از آتش جهنم نجات پیدا کرده و وارد بهشت شود رستگار شده است لذا در ماه مبارک رمضان رستگار کسی است که بتواند معاصی و گناهان خود را ببخشاند. امیرالمؤمنین(ع) در دعای کمیل و در خطبه ۱۳۸ نهج‌البلاغه در این خصوص فرمودند که بدانید بدن انسان در مقابل آتش جهنم ضعیف است لذا انسان باید در دنیا به‌گونه‌ای عمل کند که اهل عذاب و آتش جهنم نباشد و اگر دچار معاصی شده است در این ماه خود را نجات دهد.

قریشی بیان کرد: در این شب‌ها انسان باید با دعا، بخشیدن مردم، صدقه و رسیدگی به فقرا و احسان و نیکی به والدین، نظر خداوند را جلب کند و در این مسیر باید امید انسان به خداوند زیاد باشد چرا که در قرآن فرموده از رحمتش غافل نشوید چرا که اگر انسان واقعا توبه کند خداوند تمامی گناهان او را می‌بخشد.

وی در پایان اظهار کرد: حضرت امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید که خداوند به هرکس توفیق دعا دهد او را از اجابت محروم نمی‌کند و به هرکس توفیق توبه دهد او را از قبول توبه محروم نمی‌کند و به هرکس توفیق طلب مغفرت دهد او را از مغفرت محروم نمی‌کند و به هرکس توفیق شکرگزاری دهد او را از فراوانی نعمات محروم نمی‌کند.

انتهای پیام
captcha