دستورالعمل‌های تنگ‌نظرانه ستاد کرونا در مورد جلسات مذهبی + فیلم
کد خبر: 3968438
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
رمضانِ زندگی / 4

دستورالعمل‌های تنگ‌نظرانه ستاد کرونا در مورد جلسات مذهبی + فیلم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در برخی مواقع کنترل و اعمال محدودیت‎‌های کرونایی ستاد کرونا در مجالس مذهبی به علت ضعف ظرفیت‌های معنوی مسئولان، دستپاچگی آن‌ها در این دوران و یا اضطراب ناشی از آسیب به شعائر دینی، بیشتر از سایر فعالیت‌هاست.

دستورالعمل‌های تنگ‌نظرانه ستاد کرونا در مورد جلسات مذهبی+ فیلمآیت‌الله سیدمحمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در بخش چهارم و پایانی گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم با انتقاد از اعمال محدودیت‌های کرونایی مسئولان درباره مجالس مذهبی و تعطیلی مساجد، گفت: کرونا تلنگری برای یادآوری ضعف بشر در برابر قدرت خداوند است؛ بشر با وجود گسترش امکانات و پیشرفت‌ در زمینه‌های مختلف در برابر خداوند ضعیف است و شاهد بر این مطلب تسلط یک ساله یک ویروس چند گرمی بر قدرت‌های جهانی است.

وی با بیان اینکه شر مطلق پنداشتن کرونا گمان نادرستی است، ادامه داد: در برخی مواقع به خواست خداوند توسط اشرار و دشمنان، شرایط سخت و نابسامانی در جامعه به‌وجود می‌آید تا منیت‌ها و خودخواهی‌ها بر انسان حاکم نباشد، در برخی مواقع نیز این شرایط سخت، برای برخی افراد یک عقوبت عمومی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی مشکلات و گرفتاری‌های حاکم بر جامعه چوب خداست، افزود: انسان به علت افزایش گناهان جدید در جامعه و نبود امر به معروف و نهی از منکر چوب می‌خورد از طرفی دیگر عده‌ای از مردم در موقعیت‌های سخت زندگی مانند شیوع کرونا، در معرض امتحان الهی قرار می‌گیرند، البته توجه به خیرات کرونا به این معنا نیست که انسان نباید با کرونا مقابله کند.


بیشتر بخوانید:


وی ضمن انتقاد از ستاد کرونا برای تعطیلی مجالس معنوی، مساجد، مراکز مذهبی و شعائر دینی گفت: ستاد کرونا در این زمینه ضعیف عمل کرده و مجالس مذهبی را مانند سایر فعالیت‌ها محدود کردند در شرایطی که می‌توان با رعایت شدید دستورالعمل‌های بهداشتی بعضی مجالس مذهبی را برگزار کرد.

آیت‌الله غروی با اشاره به اینکه باید از تجربه عاشورا و اربعین حسینی در کربلا درس گرفت، ادامه داد: با تقویت روحیه توجه به خداوند توسط مسئولان، دیگر شاهد تصمیم‌گیری‌های آنی برای تعطیلی مجالس مذهبی نیستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: توجه به خداوند زمینه‌ساز افزایش قدرت مقاومت انسان‌ها در برابر ویروس می‌شود و نباید چشم خود را بر تأثیر معنویت بر انسان بست و تنها به مسائل دنیوی توجه کرد، اما متأسفانه چنین مسائلی در دوران کرونا کمرنگ شده‌ است و مسئولان نیز این مسائل را جدی نمی‌گیرند.

وی یادآور شد: در برخی مواقع کنترل و اعمال محدودیت‎های کرونایی ستاد کرونا در مجالس مذهبی به علت ضعف ظرفیت‌های معنوی مسئولان، دستپاچگی آن‌ها در این دوران و یا اضطراب ناشی از آسیب به شعائر دینی، بیشتر از سایر فعالیت‌هاست.

استاد حوزه علمیه گفت: افراط در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقاومت جسم انسان را کاهش می‌دهد، بنابراین احتمال ابتلای شخص به ویروس افزایش یافته و قدرت جسمانی او برای دفع ویروس کاهش می‌یابد.

آیت‌الله غروی اظهار کرد: ستاد کرونا برای ارائه راهکارهای مقابله و پیشگیری از کرونا تنها به ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید می‌کند و از کاربرد دستورالعمل‌های تغذیه‌ای در پیشگیری و کنترل بیماری غافل شده‌ است. بعضی از دستورالعمل‌های تغذیه‌ای از دستورالعمل‌های تنگ‌نظرانه برخی مسئولان تأثیرگذارتر است.

انتهای پیام
captcha