قدر؛ فرصت تمرین اعمال نیک و پرهیز از گناه
کد خبر: 3968556
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

قدر؛ فرصت تمرین اعمال نیک و پرهیز از گناه

مسئول حوزه فرهنگی اداره‌کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: شب و روز قدر بهترین فرصت تمرین اعمال نیک و حلال است و در این روزها تا حد ممکن تمرین بر عدم ارتکاب به گناه هر چند کوچک داشته باشیم تا آثار مثبت قدر را در زندگی‌مان شاهد باشیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسعد نصاری، مسئول حوزه فرهنگی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان شامگاه 11 اردیبهشت در ویژه برنامه مراسم شب‌های قدر مهدیه بندرانزلی، اظهار کرد: برای درک عظمت شب‌های قدر باید به فرموده خدای متعال، پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) ایمان و باور قلبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طبق فرموده خدای متعال در آیه ۱۸۳ سوره بقره «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ؛ ای اهل ایمان! روزه بر شما مقرّر و لازم شده، همان گونه که بر پیشینیان شما مقرّر و لازم شد، تا پرهیزکار شوید» روزه بر امت‌های پیش از اسلام نیز واجب بود، افزود: منتها خداوند متعال به امت پیامبر(ص) به دلیل ارزش و جایگاه رسول اکرم و خاندان پاک و مطهرش موهبتی عطا فرمود که به هیچ امتی نداده و آن ارزشمند بودن شب‌های قدر است.

نصاری با اشاره به آیه سوم از سوره مبارکه قدر تأکید کرد: «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ؛ شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است» و عبادات این شب نیز از ارزش بالایی برخوردار است حتی ذکر یک صلوات نیز در این شب عزیز پاداشی چندین برابر اوقات دیگر دارد.

وی با بیان اینکه شب و روز قدر فرصت عبادت است، به آیه ۶۲ سوره مبارکه فرقان اشاره و تصریح کرد: بر اساس آیه «َهُوَ الَّذِي جَعَلَ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ خِلْفَةً لِمَنْ أَرَادَ أَنْ يَذَّكَّرَ أَوْ أَرَادَ شُكُورًا؛ و اوست كسى كه براى هر كس كه بخواهد عبرت گيرد يا بخواهد سپاسگزارى نمايد شب و روز را جانشين يكديگر گردانيد» هر کس به اندازه وسع خود از این ساعات مبارک می‌تواند بهره ببرد.

مسئول حوزه فرهنگی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تأکید بر اینکه طبق فرموده امام صادق(ع) عبادت‌ها در روز قدر نیز ثواب دارد، گفت: همانطور که در شب‌های قدر به استغفار و عبادت می‌پردازیم شب و روز قدر بهترین فرصت تمرین اعمال نیک و حلال است و در این روزها تا حد ممکن تمرین بر عدم ارتکاب به گناه هر چند کوچک داشته باشیم تا آثار مثبت شب و روز قدر را در زندگیمان شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha