اعلام محورهای کنگره منطقه‌ای «ماه غریبستان» / ۱۵ تیر مهلت ارسال آثار
کد خبر: 3969594
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

اعلام محورهای کنگره منطقه‌ای «ماه غریبستان» / ۱۵ تیر مهلت ارسال آثار

کنگره منطقه‌ای «ماه غریبستان» هفتم مردادماه امسال همزمان با عید سعید غدیر خم با موضوع سیره علوی به میزبانی استان لرستان برگزار می‏‎شود و علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ تیرماه ارسال کنند.

اعلام محورهای کنگره منطقه‌ای «ماه غریبستان» / ۱۵ تیر مهلت ارسال آثاربه گزارش ایکنا از لرستان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری انجمن قلم ایران شعبه لرستان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان اقدام به برگزاری کنگره منطقه‌ای «ماه غریبستان» با موضوع سیره امام علی(ع) با حضور استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد کرده است.

از اهداف برگزاری این کنگره منطقه‌ای می‌توان به ترویج و توسعه فرهنگ دینی و علوی با محوریت نهج‌البلاغه، زنده نگه داشتن معارف ولایت علوی و واقعه غدیر در بین نسل جوان و جریان‌سازی برای ایجاد گفتمان دینی در بین اقشار مختلف جامعه اشاره کرد.

این کنگره شعر منطقه‌ای در محورهای بررسی شاخصه‌های عفاف و حجاب، ایثار، جهاد، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، مواسات، سبک زندگی اسلامی، عدالت علوی و جاذبه و دافعه‌های علوی برگزار شده است.

کنگره منطقه‌ای «ماه غریبستان» در چهار بخش ادبی، هنری، پژوهشی و در رشته‌های شعر، دلنوشته، فیلم کوتاه، نماهنگ، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، خوشنویسی، سرود، مناجات‌خوانی، مقاله، یادداشت مطبوعاتی، کتاب، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای، نرم‌افزارهای موبایلی و نشریه الکترونیک برگزار می‌شود.

فراخوان این کنگره در پرتال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به آدرس: https://lorestan.farhang.gov.ir در دسترس است و علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را از چهاردهم اردیبهشت لغایت پانزدهم تیرماه (از لیالی قدر تا عید غدیرخم) ارسال کنند. اعلام نتایج نیز یازدهم تیرماه و زمان برگزاری کنگره نیز هفتم مردادماه سال جاری مصادف با عید سعید غدیر خم اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha