مسلمانان با هوشیاری وحدت کلمه را حفظ کنند
کد خبر: 3969634
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
در بیانیه علما استان کردستان آمده است؛

مسلمانان با هوشیاری وحدت کلمه را حفظ کنند

علما و روحانیون استان کردستان در بیانیه‌ای در دفاع از مردم مظلوم فلسطین آورده است؛ به درستی امروز تلاش اجانب و صهیونیسم برای ایجاد تفرقه میان مسلمین مشهود است و لازم است مسلمانان با هوشیار و بصیرت وحدت کلمه را حفظ کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، علما و روحانیون استان کردستان در بیانیه‌ای از مردم مظلوم فلسطین حمایت و دفاع از قدس شریف را وظیفه شرعی هر مسلمان دانستند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

قدس شریف در نگاه وحی و مسلمانان به دلیل وجود مسجد الاقصی از ارزش والای برخوردار است جایگاه پربرکت ومحل زندگی و بعثت انبیا الهی، نخستین قبله مسلمانان وبه ویژه جایگاه معراج آسمانی حضرت رسول الله (ص) است. امروز قدس شریف نخستین قبله مسلمانان و نوار غزه از دست صهیونیست‌ها مورد ظلمی عظیم واقع شده و انسان‌های آزاده وغیرتمند را غمی بزرگ فرا گرفته است مردم مظلوم فلسطین چشم انتظار اقدام اساسی مسلمانان برای رهایی از دست صهیونیست‌ها هستند.

به درستی امروز تلاش اجانب و صهیونیسم برای ایجاد تفرقه میان مسلمین مشهود است و لازم است مسلمانان هوشیار باشند که وحدت کلمه حفظ شود.

روز جهانی قدس که به فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) برای حمایت از مردم ستم دیده و آواره فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نامگذاری شد که چندین دهه است آشکارا جلو چشم تمام جهانیان و کسانی که دم از حقوق بشر و آزادی خواهی می‌زنند مردم مظلوم فلسطین رامورد ظلم - ستم و تجاوز قرار می‌دهند.

روز جهانی قدس از عوامل مهم تأثیرگذار در جهان اسلام بوده و در ذهن مسلمانان جهان هرگز فراموش نخواهد شد و با توجه به وضعیت جهان و شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی وظیفه هر مسلمانی است در حد توان خود به هر نحو ممکن با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی حمایت خودمان را از مردم مظلوم ستمدیده فلسطین اعلام کنیم.

لذا ما علمای استان کردستان از اقشار مختلف مردم می‌خواهیم امروز که رژیم اشغالگرصهیونیسم با سوءاستفاده از وضعیت خاورمیانه و تقویت گروهای تروریستی و تکفیری منطقه اقدام به ترور و بمباران خانه‌های مردم بی دفاع می‌نماید و مسئولان و مدافعات حقوق بشر حتی یک بار در طول تاریخ نشده است که این همه جنایت را محکوم و یا درباره آن حتی اظهار نظری ساده داشته باشند با اعلام حمایت از مردم مسلمان فلسطین و انزجار خود را از استکبار جهانی در رسانه‌ها ملی و محلی و با صدور دست نوشته و بیانیه در فضای مجازی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha