اساس خلقت انسان بر انتخاب قرار دارد / لزوم صیانت از اخلاق در انتخابات
کد خبر: 3973895
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

اساس خلقت انسان بر انتخاب قرار دارد / لزوم صیانت از اخلاق در انتخابات

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه اساس خلقت انسان بر انتخاب قرار دارد، تصریح کرد: انسان با انتخاب خود می تواند هم از مقام فرشتگان بالاتر رود و هم می تواند مصداق «أُولَٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ» شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، 5 خرداد در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان گیلان پیرامون برگزاری انتخابات 28 خرداد، با اشاره به آیه (72 سوره احزاب) «إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَنْ يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ»، اظهار کرد: اگر انسان امانت الهی را نمی پذیرفت، خلقت معنا پیدا نمی کرد.

وی با بیان اینکه اساس خلقت انسان بر انتخاب قرار دارد، تصریح کرد: انسان با انتخاب خود می‌تواند هم از مقام فرشتگان بالاتر رود و هم می تواند مصداق «أُولَٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ» شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به اهمیت ذاتی انتخاب، افزود: دین مبین اسلام به انتخاب های انسان نمره می دهد و برای اموری که انسان در انتخاب آنان نقش نداشته، امتیازی قائل نیست.

فاضلی، ارزش اعمال انسان را به انتخاب دانست؛ نه اجبار و بیان کرد: انتخابات در همه نظام های دنیا مهم است و مردم از بالاترین سطوح نظام تا پایین ترین آن حق اتخاب دارند و رای می دهند.

وی پایبندی به انتخاب را مهم دانست و افزود: انتخابات امسال مانند انتخاب‌های گذشته دارای اهمیت است و همه باید برای شورانگیز بودن انتخابات تلاش کنند و پای صندوق های رأی حاضر شوند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با تاکید بر لزوم صیانت از ارزش های اخلاقی در انتخابات، یادآور شد: معاندان این کشور و نظام هرگز برای اصلاح امور قدم برنمی دارند و فقط انتقاد می کنند لذا خودمان باید با حضور در پای صندوق های رای به انتخاب بهتر کمک کنیم.

وی با بیان اینکه نقد کردن به مسئولان کمک می کند، گفت: انتقاد فقط بیان منفی هاست، اما در نقد کردن می توانیم ضعف ها و قوت ها و کاستی ها و درستی ها را در کنار هم ببینیم.

فاضلی، خون شهدا را پشتوانه نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: همه باید برای برگزاری انتخابات حداکثری، رقابتی و پرشور تلاش کنیم؛ البته حفظ آبروی انسان ها مهم است و قلم ها باید به طرف آبروداری از کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی برود.

وی بازی کردن با آبروی افراد را در شأن اهالی قلم و رسانه ندانست و اظهار کرد: انتخابات تمام می شود و اخلاقیات باید پا بر جا بماند.

انتهای پیام
captcha