زنگ هشدار برای تعطیلی مؤسسات قرآن البرز
کد خبر: 3974487
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

زنگ هشدار برای تعطیلی مؤسسات قرآن البرز

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز از تعطیلی 50 درصدی مؤسسات قرآنی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به محدودیت تردد به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت‌های قرآنی استان دچار چالش جدی شده است و تعطیلی و بسته‌ بودن درازمدت مؤسسات قرآنی پیامدهای نامطلوبی برای استان دارد.

زنگ هشدار برای تعطیلی موسسات قرآنی البرز

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: تا قبل از شیوع بیماری کرونا، 83 مؤسسه قرآنی در البرز فعال بودند که شرایط کرونایی باعث شد 50 درصد این مؤسسات تعطیل شوند.

وی افزود: اکثر مؤسساتی که تعطیل شدند علاوه بر بحث آموزش قرآن، دوره‌های پیش‌دبستانی هم برای کودکان برگزار می‌کردند که به‌دلیل عدم استقبال مجبور به تعطیلی شدند و فقط مؤسساتی توانستند در این شرایط ادامه کار بدهند که فعالیت‌هایشان بر آموزش و حفظ قرآن متمرکز بود و از فضای مجازی برای آموزش استفاده کردند.

این مسئول با بیان اینکه متأسفانه حمایت‌های مناسبی از جامعه قرآنی صورت نمی‌گیرد، گفت: کرونا فعالیت مؤسسات قرآنی را به شدت متأثر کرده و متولیان این مؤسسات که بخش زیادی از درآمدشان، از دریافت شهریه‌های ماهانه قرآ‌ن‌آموزان تأمین می‌شد دچار آسیب جدی شده است و بسیاری نیز در ادامه مسیر با چالش مواجه شده‌اند و حتی از پرداخت اجاره مکان‌های خود باز مانده‌اند.

ملازاده تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به محدودیت تردد به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت‌های قرآنی استان دچار چالش جدی شده است و تعطیلی و بسته‌ بودن درازمدت مؤسسات قرآنی پیامدهای نامطلوبی برای استان دارد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه متأسفانه با وجود تلاش‌ها، هنوز خبری از حمایت نیست، گفت: شرایط مؤسسات قرآنی مثل بنگاه‌های اقتصادی نیست که راهی‌ برای تأمین هزینه‌های خود داشته باشند و تنها راه درآمدزایی آنها اخذ شهریه از قرآن‌آموزان است.

وی بیان کرد: متأسفانه تاکنون اکثر مؤسسات قرآنی حمایتی دریافت نکرده‌اند و بخش اندکی نیز که کمکی دریافت‌ کرده‌اند، در حد یک تا دو میلیون تومان بوده که تأثیری بر روند توقف فعالیت آن‌ها ندارد، لذا از مسئولان انتظار داریم فکری به حال مؤسسات قرآنی بکنند.

انتهای پیام
captcha