رمز ماندگاری انقلاب در دو کلمه جمهوری و اسلامی است
کد خبر: 3975608
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
آیت‌الله صفایی بوشهری:

رمز ماندگاری انقلاب در دو کلمه جمهوری و اسلامی است

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه رمز ماندگاری انقلاب در دو کلمه جمهوری و اسلامی است، گفت: امام خمینی(ره) انتخابات را مظهر اراده مردم و نظام مردم‌سالاری دینی و حضور در آن را یک فریضه دینی می‌دانست.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، در پیام آدینه روز جمعه، 14 خرداد طی ارتباط تصویری با خبرنگاران، گفت: زندگی انسان در تمامی عرصه‌های سرنوشت‌ساز نیازمند همفکری و مشورت است تا به نظر و رأی صحیح دست پیدا شود و مسیر صحیح از اشتباه معلوم شود.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع)، بیان کرد: شهادت امام صادق(ع) احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) را به همگان تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم در دنیا رهرو راه ایشان و در آخرت مورد شفاعت آن امام همام قرار بگیریم.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) در سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، بیان کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی ایران یک برنامه مترقی اسلامی برای تحقق نظام اسلامی ارائه فرمودند. اسلامی که امام راحل ارائه کردند اسلام ناب محمدی و به دور از غرب‌گرایی و تحجر بود.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به اهمیت انتخابات در نگاه امام راحل(ره)، گفت: امام(ره) انتخابات را مظهر اراده مردم و نظام مردم‌سالاری دینی و حضور در آن را یک فریضه دینی می‌دانست و رمز ماندگاری انقلاب در دو کلمه جمهوری و اسلامی است.

وی با اشاره به لزوم حضور در انتخابات، افزود: با حضور در انتخابات مشکلات را ترمیم کنید و مسیر انقلاب را به پیش ببرید، چراکه با دور کشیدن مشکلی حل نمی‌شود.

آیت‌الله صفایی همچنین با اشاره به لزوم صداقت کاندیداها، یادآور شد: کاندیداها وعده‌هایی که نمی‌توانند عمل کنند را بیان نکنند تا مردم دلسرد نشوند و شعارهایی که به آن اعتقاد ندارند به زبان نیاورند؛ باید صداقت داشت و در صورت انتخاب عدالت‌خواه بود.

امام‌جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای قیام ۱۵ خرداد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با رهبری نهضت شکوهمند اسلامی ایران با اتکال به خداوند و حضور حماسی مردم کاری بزرگ در تاریخ جهان، اسلام و ایران انجام دادند و رژیم ۲۵۰۰ ساله ظلم و ستم شاهنشاهی را سرنگون کردند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بنا نهادند و هم اینک نظام اسلامی و مردم عزیز ایران در پرتو هدایت‌های خردمندانه و اسلامی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) پرصلابت و پایدار و پر قدرت به پیش می‌رود و ان‌شاءالله به اهداف الهی خود دست پیدا خواهد کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری ضمن اشاره به لزوم حضور حداکثری در انتخابات، بیان کرد: حضور حداکثری در انتخابات یک وظیفه دینی و ملی است که باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود؛ با انتخاب شایسته زمینه جبران ضعف‌ها و تکمیل قوت‌ها و تحول اساسی در تمدن آفرینی و عدالت‌خواهی ایجاد خواهد شد. بی‌تردید حضور حماسی و انتخاب فرد اصلح مایه امید و قدرت نظام و موجب ناامیدی و شکست دشمنان خواهد شد. بدانیم توصیه أکید امام راحل عظیم‌الشأن و شهدای گرانقدر مانند شهید حاج قاسم سلیمانی حضور پر بصیرت و جهادی در عرصه‌های سرنوشت‌ساز نظام مانند انتخابات بود.

وی تصریح کرد: انتخاب بوشهر به‌عنوان اولین پایتخت قرآنی ایران به همه مردم عزیز استان بوشهر تبریک عرض می‌کنم و سپاسگزار درگاه خداوند متعال از این موهبت آسمانی هستم. امیدوارم در پرتو این عنایت بزرگ مسئولان محترم و اصحاب گرانقدر قرآن با برنامه‌ریزی کامل و مدیریت جهادی استان بوشهر را در تمامی عرصه‌ها به معنای دقیق قرآنی کنند و الطاف و عنایات قرآنی در تمام شئون زندگی نیز نصیب مردم عزیز استان بوشهر شود. صمیمانه از همه کسانی که در کسب این افتخار نقشی بسزا داشتند به‌ویژه تلاشگران عرصه قرآنی تقدیر و سپاس دارم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha