طرح «گردشگری تاریخ مقاومت و پایداری استان بوشهر» تدوین می‌شود
کد خبر: 3977701
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

طرح «گردشگری تاریخ مقاومت و پایداری استان بوشهر» تدوین می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به لزوم تدوین «طرح گردشگری تاریخ مقاومت و پایداری استان بوشهر»، گفت: بازخوانی فرهنگ غنی بومی این منطقه با مؤلفه‌های عمیق دینی همچون استکبارستیزی، وطن‌دوستی و دفاع از وطن برای جوانان و نوجوانان در بستر گردشگری از اهداف مهم این طرح هستند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر امروز، 25 خرداد در نشستی با حضور، امید پارسایی‌فر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر، حجت‌الاسلام میثم دهقان، رئیس جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی استان و مهدی حیدری، قائم مقام صدا و سیمای مرکز بوشهر به بررسی اصول حاکم بر انجام مطالعات و تدوین طرح گردشگری تاریخ مقاومت و پایداری استان بوشهر پرداخت.

طاهری در این نشست به تشریح اهداف این طرح پرداخت و گفت: باز کردن حلقه گفت‌وگو با مخاطبین متنوع داخلی و خارجی، ایجاد فرصت جذاب هویت‌یابی و هویت‌بخشی به جوانان نسل جدید، بازخوانی فرهنگ غنی بومی این منطقه با مؤلفه‌های عمیق دینی همچون استکبارستیزی، وطن‌دوستی و دفاع از وطن برای جوانان و نوجوانان در بستر گردشگری از اهداف مهم این طرح است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به برگزاری اردوهای مختلف تصریح کرد: از اهداف این طرح، بازدید از اماکن تاریخی و مناطق درگیری با متجاوزین و شناخت مظاهر اقتدار و مقاومت ملی نظیر موزه رئیس علی دلواری در دلوار، محل شهادت رئیسعلی دلواری در شهر بوشهر، محل شهادت احمدخان، کتابشناسی مقاومت و شخصیت‌شناسی استکبارستیزی و سایر اماکن تاریخی و دیدنی استان است.

وی افزود: برگزاری سلسله جلسات قصه‌های مقاومت در مساجد و مدارس، ایجاد یادنمادها و یادمان‌های شهری با موضوع مقاومت خصوصاً در محل درگیری‌ها و مشهد مجاهدان، تهیه روز شمار تاریخ مقاومت جنوب، تولید توزیع و ترویج و ترجمه محصولات فرهنگی و هنری مقاومت از محورهای هنری  ـ پژوهشی این طرح به شمار می‌آیند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست که ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد، دانش‌آموزان، دانشجویان، گردشگران داخلی و خارجی و سایر اقشار و گروه‌ها را به عنوان مخاطبین اصلی و جامعه هدف این طرح عنوان کرد.

طاهری ابراز داشت: احیا و تقویت حافظه تاریخی و هویت دینی و ملی جامعه خصوصاً نسل جوان و نوجوان، دشمن‌شناسی و تقویت روحیه استکبارستیزی از دستاوردهای این طرح به شمار می‌آیند.

گفتنی است، این طرح با مشارکت و هم‌افزایی اداره کل تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی استان و صدا و سیمای مرکز بوشهر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha