برگزاری ۳۰ برنامه در هفته قوه قضائیه در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3979090
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

برگزاری ۳۰ برنامه در هفته قوه قضائیه در آذربایجان‌غربی

رئیس کل داداگستری آذربایجان‌غربی از برگزاری ۳۰ برنامه شاخص از جمله ملاقات مردمی در دادگستری و مصلی با حضور معاونین قضائی، دیدار مسئولان قضائی با خانواده شهدا و... در هفته قوه قضائیه خبر داد.

ارسالی امروز ا برگزاری 30 برنامه در هفته قوه قضائیه در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، در مصاحبه مطبوعاتی و رسانه‌ای، اظهار کرد: ارتباط اصحاب رسانه با نهاد، سازکان و ارگان‌ها بسیار ضروری است و اعتقاد داریم که در حوزه اطلاع‌رسانی کمبود و کم کاری‌ها و ناراستی‌ها را برطرف کنیم و متعهدانه رسالت حرفه‌ای را به‌جا آوردیم.

وی افزود: با همراهی سایر دستگاه‌ها موضوع رسیدگی به پرونده‌های دستگاه قضائی و نهادهای نظارتی و امنیتی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و شایسته نیست مدیر اسلامی و امانت دار مردم در مسئولیت‌های خود خیانت کرده و به بیت‌المال دست درازی کند.

عتباتی بیان کرد: امنیت مردم خط قرمز ما بوده و مبارزه جدی با اراذل و اوباش نمونه بارز برقراری امنیت مردم است و ارازل و اوباش در آذربایجان‌غربی احساس امنیت نخواهند کرد و دستگاه قضائی اجازه جولان این افراد را نخواهد داد.

وی ادامه داد: عملکرد غیر مسئولانه و عدم انجام به موقع وظایف توسط نهادها، نظیر آنچه در ممنوعیت تغییر کاربری اراضی دیدن می‌شود، در شرایطی که مأموران این نهاد در رفاه حال کامل هستند و کم کاری آنها در نهایت توپ را به زمین قوه قضائیه می‌اندازد و انباشت پرونده‌ها را به وجود می‌آورد.

رئیس کل داداگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۳۰ برنامه شاخص از جمله ملاقات مردمی در دادگستری و مصلی با حضور معاونین قضائی، دیدار مسئولان قضائی با خانواده شهدا و بازنشستگان قوه قضائیه، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ارومیه، بازدید گسترده از زندان‌ها با همراهی ۲۵ نفر از مسئولان و رسیدگی به مشکلات زندانیان، بازدید از واحدهای تولیدی و رسیدگی به مشکلات آن‌ها، کارخانه قند مهاباد مجتمع باری و کلنگ‌زنی در دادگاه محمدیار از مهمترین این برنامه است.

وی گفت: نباید ظرفیت فضاهای مجازی و اطلاع‌رسانی به تهدید تبدیل شود و باید از آن به نحو صحیح و ارزشمندی بهره‌مند شد و سیاست  دستگاه قصای استان این است که ارتباط را با رسانه و اهل قلم برای بهبود امور و تسریع در اطلاع‌رسانی و بهبود کیفیت کار بیشتر شود.

عتباتی اظهار کرد: ترویج فرهنگ گذشت و بالا بردن آستانه تحمل مردم باید در جامعه نهادینه شود وبیش از ۵٣ قتل در سطح استان با مداخله مردم، دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.

انتهای پیام
captcha