برگزیدگان قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن تجلیل شدند
کد خبر: 3980533
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲

برگزیدگان قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن تجلیل شدند

رئیس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم معارف قرآن کریم از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی به همراه تجلیل از دانشجویان رتبه‌دار در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان خبر داد.

برگزیدگان قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآنی تجلیل شدند

علی‌اصغر شعاعی، رئیس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به آغاز فرایند نوزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: ثبت‌نام برای حضور در این دوره از جشنواره از مهرماه آغاز و پیش‌بینی می‌شود که این مهلت تا پایان همان ماه ادامه داشته باشد.

وی افزود: در ادامه، مرحله مقدماتی این جشنواره که مرحله دانشکده‌ای جشنواره است، در آبان‌ماه برگزار می‌شود. همچنین مرحله کشوری این جشنواره اسفندماه امسال برگزار خواهد شد و نفرات برتر این جشنواره به سی و ششمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، که امسال به میزبانی وزارت علوم برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

شعاعی به درخشش نمایندگان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان پرداخت و اظهار کرد: در این جشنواره «حسن نجف‌زاده»،‌ در رشته دعا و مناجات خوانی رتبه اول، «مسعود فتحی‌نژاد» در رشته آشنایی با سیره معصومین(ع) رتبه اول، «سمیه فرهنگی» در رشته حفظ پنج جزء رتبه دوم، «فاطمه نیری» در رشته حفظ 20 جزء رتبه دوم، «آذرمان صادقی» در رشته قرائت تحقیق رتبه دوم، «زهرا محبی» در رشته حفظ کل قرآن کریم رتبه دوم و «مرتضی خدامی» در رشته حفظ پنج جزء رتبه سوم را به دست آوردند.

همچنین رئیس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به کسب رتبه اول «احسان محمدی» در رشته ترتیل مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در سال 99 اشاره و تصریح کرد: برای تجلیل از تلاش‌های این چهره‌ قرآنی، که اخیراً از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم فارغ‌التحصیل شده است و نیز تجلیل از برگزیدگان دانشگاه در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، مراسمی طی روزهای گذشته برگزار شد.

وی بیان کرد: این مراسم سوم تیرماه از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و با همکاری حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مناسبت دهه کرامت در شبستان امام خمینی(ره) و با حضور مشتاقان قرآن کریم برگزار شد. در این محفل نورانی «حمیدرضا مقدسی»، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۹ به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و در ادامه، «محمد رضایی» از مقلدین سبک استاد عبدالباسط و یکی از حافظان جوان کل قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند. در بخش دیگری از این مراسم گروه تواشیح «بقیةالله» به اجرای برنامه پرداخت.

شعاعی در پایان تصریح کرد: در بخشی از این مراسم از برگزیدگان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور و «احسان محمدی»، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، برای کسب رتبه اول رشته ترتیل در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال 99 تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha