آمریکا اصلی‌ترین ناقض حقوق بشر به شمار می‌رود
کد خبر: 3980611
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

آمریکا اصلی‌ترین ناقض حقوق بشر به شمار می‌رود

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: آمریکا مدعی حمایت از حقوق بشر است، ولی این کشور اصلی‌ترین ناقض حقوق بشر به شمار می‌رود؛ بنابراین ضرورت دارد با برگزاری جلسات و تدارک برنامه‌های مختلف، جنایات آمریکا را برای همه تبیین کنیم.

اصلی‌ترین ناقض حقوق بشر به شمار می‌رود؛حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، به فرارسیدن هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: آمریکا خود را به‌عنوان حافظ حقوق بشر می‌داند؛ در حالی که جنایات این کشور با نقاب حقوق بشر پایان‌ناپذیر است.

وی با اشاره به حادثه هفتم تیر سال ۱۳۶۰، تصریح کرد: بمب‌گذاری در ساختمان حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، اتفاق مهمی است که خسارت جبران‌ناپذیری برای کشور تحمیل کرد. شاید این حادثه، برای نابودی هر نظامی کفایت کند؛ اما رهبری بی‌بدیل حضرت امام خمینی(ره) و حمایت جانانه مردم فهیم، بصیر و دشمن ‌شناس ایران اسلامی، مانع آن شد که چنین اتفاقاتی در کشورمان خلل و خدشه وارد کند.

اسکندری با تأکید بر اینکه آمریکا عامل اصلی حادثه هفتم تیر بود، بیان کرد: آمریکا سال‌هاست که توطئه‌های بسیاری علیه ایران انجام داده است که یکی دیگر از این اقدامات، سوءقصد به وجود مقدس حضرت امام خامنه‌ای بود؛ اما نظر خداوند متعال بر حفظ این شخصیت بزرگ بود تا ایشان بعد از رحلت امام خمینی(ره)، با رهبری‌ خود انقلاب اسلامی را حفظ و هدایت کنند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعثی عراق در سال ۱۳۶۶، شهادت آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد به‌‌عنوان چهارمین شهید محراب در ۱۱ تیر و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس توسط آمریکا، از دیگر حوادث بزرگ تاریخی رخ داده در تیرماه است که به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم از سوی آمریکا رخ داده‌اند.

وی تأکید کرد: آمریکا مدعی حمایت از حقوق بشر است، ولی این کشور اصلی‌ترین ناقض حقوق بشر به شمار می‌رود؛ بنابراین ضرورت دارد با برگزاری جلسات و تدارک برنامه‌های مختلف، جنایات آمریکا را برای همه تبیین کنیم.

اسکندری افزود: در این راستا برنامه‌های متعدد و متنوعی برای بزرگداشت هفته حقوق بشر آمریکایی توسط مجمع نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی و نهاد‌های استان آذربایجان‌شرقی تدارک دیده شده است که اهداف‌ آن، تبیین افکار عمومی نسبت به مدعیان دروغین حقوق بشر و بزرگداشت و تکریم شهدای اسلام است.

انتهای پیام
captcha