چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاوریم ؟
کد خبر: 3980924
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاوریم ؟

سئو در واقع بهینه سازی سایت شما در موتور جست و جوی گوگل است. موتورهای جست و جوی بسیاری در فضای اینترنت وجود دارد اما گوگل ۹۰ درصد ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده است. اگر شما قصد راه اندازی و طراحی یک فروشگاه اینترنتی را دارید اما در این زمینه هیچ تخصص و اطلاعاتی ندارید، می‌توانید از یک شرکت طراحی سایت کمک بگیرید.

به گزارش ایکنا، امروزه گسترش شبکه‌های مجازی و فضای اینترنت در سراسر جهان ناخودآگاه افراد زیادی را به سمت این شبکه‌ها کشانده است. در این راستا افراد حتی ترجیح می‌دهند اوقات فراغت خود را نیز در اینترنت سپری کنند. از این رو اکثر مشاغل و کسب و کارها برای تأمین و پاسخ نیاز مشتریان خود شغل خود را در اینترنت پایه گذاری کرده‌اند. این مشاغل برای موفقیت در مسیر کسب و کار اینترنتی به  آموزش سئو نیاز دارند. سئو مبحث پیچیده و گسترده‌ای است که وقتی وارد این حوزه شوید با مباحث آن آشنا خواهید شد.  تمام فاکتورها و استراتژی‌های مطرح شده در مبحث سئو برای پیشرفت شما در این عرصه ضروری است‌ در واقع آموزش سئو لازمه دیده شدن و برندسازی فروشگاه اینترنتی شما است. در ادامه راجع به این که چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاورید صحبت خواهیم کرد اما قبل از آن لازم است با واژه سئو آشنا شوید.

سئو در واقع بهینه سازی سایت شما در موتور جست و جوی گوگل است. موتورهای جست و جوی بسیاری در فضای اینترنت وجود دارد اما گوگل ۹۰ درصد ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده است. اگر شما قصد راه اندازی و طراحی یک فروشگاه اینترنتی را دارید اما در این زمینه هیچ تخصص و اطلاعاتی ندارید، می‌توانید از یک شرکت طراحی سایت کمک بگیرید اما نکته اینجاست که اگر خودتان مراحل آموزش سئو را طی کنید، در تایم کوتاهی یک متخصص سئو خواهید شد و حتی می‌توانید از طریق آموزش سئو به دیگران نیز کسب درآمد کنید. ممکن است در ابتدای مسیر مبحث سئو و استراتژی‌های آن برای شما کمی سنگین و گنگ باشد اما اگر در این مسیر پیش بروید ناخودآگاه بر تمام زوایای آن مسلط خواهید شد.

انواع سئو و نقش آن در بهینه سازی سایت

  • سئو تکنیکال: در آموزش سئو تکنیکال با استراژدی‌ها و فاکتورهایی از قبیل سرعت سایت، رسپانسیو بودن سایت، امنیت سایت و دارا بودن گواهینامه SSL و مباحث دیگر آشنا خواهید شد و خواهید دانست چگونه می‌توانید سایت خود را در بین میلیون‌ها سایت مشابه  بالا بکشید. اگر در این مباحث سایت خود را بهینه سازی کنید در گوگل دنسر همواره در صفحه اول باقی می‌مانید و این مسئله خود به خود منجر به برندسازی کسب و کار شما خواهد شد. در زیر این موارد را بررسی می‌کنیم.
  • سرعت سایت: حدود ۵۰ درصد کاربران وقتی بر روی سایتی کلیک کنند بیشتر از ۳ ثانیه برای بازشدن آن زمان نمی‌گذارند. اگر صفحه زیر ۳ ثانیه باز نشود به سراغ سایت دیگری خواهند رفت. سرعت لود بالا برای موتور جست و جو از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین سرعت سایت از موارد مهم آموزش سئو سایت می‌باشد.
  • رسپانسیو بودن سایت: طراحی سایت باید به گونه‌ای انجام شود که صفحه شما بر روی تمام پلتفرم‌ها از قبیل دسکتاپ و صفحه موبایل بالا بیاید. امروزه بیشتر کاربران از طریق تلفن همراه وارد اینترنت می‌شوند و اگر محتوی سایت شما در صفحه موبایل نمایش داده نشود و یا نظم صفحه به هم بخورد، کاربران را به سمت سایت‌های دیگر سوق می‌دهد.
  • امنیت سایت: وقتی کاربر فرمی را پر کرده و برای شما ارسال کند، ممکن است در مسیر ارسال آن اطلاعات شما توسط هکرها دزدیده شود. در این صورت کاربران به سایت شما اعتماد نخواهند کرد. این مسئله  که در آموزش سئو مطرح می‌شود، برای گوگل بسیار حائز اهمیت است و نقش مهمی در رتبه گیری سایت شما دارد. اگر صفحه شما به پروتکل امنیتی ssL مجهز باشد، تمام داده‌ها و اطلاعات رمز گذاری می‌شوند و هکرها امکان دسترسی به این اطلاعات را پیدا نخواهند کرد.

  • سئو داخلی: در این بخش از آموزش سئو شما با قوانین محتوی نویسی، چگونگی تعامل با کاربر، آدرس‌های یو آر ال، لینک داخلی، بهینه سازی تصاویر و غیره آشنا می‌شوید. محتوی اصلی‌ترین بخش یک سایت را تشکیل می‌دهد و چگونگی نگارش و تنظیم آن در رتبه گیری سایت تأثیر مستقیمی دارد. اگر دوره آموزش سئو داخلی را طی کنید، نحوه استخراج کلمات کلیدی پررقابت بین سایت‌ها، چگالی و تعداد کلمه کلیدی، نحوه توزیع کلیدواژه در متن محتوی، توجه به سرتیترها، پاراگراف بندی و غیره را می‌آموزید. بهینه سازی تصاویر نیز بسیار مهم و ضروری است. برای رتبه گیری سایت هیچ‌گاه تصاویر را دست کم نگیرید.

در آموزش سئو اهمیت تعامل و ارتباط کاربر برای رسیدن به رتبه اول گوگل برایتان روشن می‌شود. در این راستا اگر کاربران در صفحه پرسش و پاسخ سوالی از شما می پرسند باید در اسرع پاسخگو باشید. گوگل به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهد. از لینک دادن نترسید، لینک‌های داخلی کمک زیادی به پیشرفت شما در بین سایت‌های دیگر می‌کنند. لینک داخلی همان لینکی است که از سایت خود به صفحات دیگر داده می‌شود.

  • سئو خارجی: سئو خارجی شامل برندسازی، تعامل در شبکه‌های اجتماعی و ساخت بک لینک می‌شود. برای این که بتوانید سایت خود را به کاربران بیشتری معرفی کنید و همچنین برای این که بتوانید مشتریان بالفعل را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید، باید به برندسازی سایت خود بپزدازید. گاهی برای پیشرفت در این فضا شما بیشتر از مشتری به طرفدار نیاز دارید. در دوره‌های آموزش سئو اهمیت برندینگ مشخص می‌شود. هر چه اعتبار سایت شما در بین کاربران بیشتر باشد، بازدید بیشتر و در نتیجه فروش بالاتری نصیب شما خواهد شد. موتور جست و جوی گوگل نیز سایت‌های این چنینی را می‌پسندد و در دنس خود  آن‌ها را همواره در صفحه اول قرار می‌دهد.

برای رسیدن به هدف نهایی یعنی کسب رتبه برتر و دیده شدن در گوگل باید در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده و هدفمند برند و محصولات خود را معرفی کنید. مهم تر از آن مسئله بک لینک است که در آموزش سئو تأکید بسیاری روی آن می‌شود. می‌توانید از سایت‌های پربازدید بخواهید که لینک شما را در صفحه خود قرار دهند و به نوعی با سایت‌های دیگر وارد همکاری و داد و ستد شوید.

برترین سایت آموزش سئو کدام است؟

اگر به دنبال آموزش حرفه‌ای سئو هستید و قصد دارید بدون کمک گرفتن از شرکت‌های طراحی سایت، صفحه وب خود را بهینه سازی و پشتیبانی کنید، باید به دنبال یک متخصص و سئو کار حرفه‌ای باشید تا بتوانید تمام استراژدی‌ها را مرحله به مرحله و به صورت جامع آموزش ببینید. بنابراین اگر می‌خواهید سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاورید و در رقابت با سایت‌های دیگر پیروز شوید، وارد سایت سئو شو شوید و از آموزش سئو آن بهره ببرید. لینک زیر آدرس اینترنتی سایت سئو شو می‌باشد.

 

انتهای پیام
captcha