محفل انس با قرآن در کرج برگزار شد + عکس
کد خبر: 3981128
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

محفل انس با قرآن در کرج برگزار شد + عکس

محفل انس با قرآن کریم، هشتم تیرماه به میزبانی کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع حضرت حجت ابن الحسن(عج) کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، محفل انس با قرآن کریم از سوی کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع حضرت حجت ابن الحسن(عج) کرج، هشتم تیرماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در  این مسجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حافظی‌نسب، امام جماعت مسجد جامع حضرت حجت ابن الحسن(عج) در این محفل قرآنی که با افتتاحیه کلاس‌های آموزشی این مسجد ویژه ایام تابستان همراه بود، گفت: همه ما باید نسبت به معارف و قرآن کریم به اندازه‌ای که می‌توانیم فهم داشته باشیم و همچنین نسبت به آئین و دستورات الهی و الگوهای سبک زندگی قرآنی آشنایی نسبی پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در کتاب بحارالانوار در روایتی از هشتمین امام شیعیان حضرت ثامن‌الحجج(ع) در خصوص محصول تلاش انسان و اهمیت خودسازی آمده است «لا یستَکمِلُ عَبدٌ حقیقةَ الایمانِ حَتَّی تَکونَ فیهِ خِصالُ ثَلاثٍ: اَلتَّفقُّهُ فِی الدّینِ وَحُسنُ التَّقدیرِ فِی المَعیشَةِ، وَالصَّبرُ عَلَی الرَّزایا؛ هیچ بنده‌ای حقیقت ایمانش را کامل نمی‌کند مگر این که در او سه خصلت دین‌شناسی، ️تدبر نیکو در زندگی و شکیبایی در مصیبت‌ها و بلاها باشد.»

امام جماعت مسجد جامع حضرت حجت ابن الحسن(عج) کرج افزود: در امر انس با قرآن هر فرد باید روزانه تا آنجا که می‌تواند به‌مدت ۳۰ دقیقه برای تلاوت همراه با تدبر قرآن وقت بگذارد و  طوری برنامه‌ریزی کند که در کنار تلاوت و انس با قرآن کریم از کلاس‌های مختلف آموزشی و دیگر فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی به‌ویژه در فصل تابستان استفاده کند.

وی با بیان اینکه مساجد و منازل باید به یک پایگاه قرآنی تبدیل شود به آن جهت که قرآن کریم بزرگترین شفیع روز قیامت است، اظهار کرد: به‌منظور کارکردهای مختلف مساجد در سطح ایده‌آل باید توجه ویژه به اقشار جامعه و نهاد خانواده‌ها داشت. در مرحله اول کارگزاران دینی و خادمان فرهنگی مساجد باید به برپایی محافل انس با قرآن همراه با تدبر، برپایی اقامه نماز جماعت و بیان احکام دینی و پاسخ به شبهات، برگزاری اردوهای تفریحی، علمی و فرهنگی محله‌محور و ترویج روحیه انقلابی‌گری اهتمام ویژه داشته باشند.

حافظی‌نسب با بیان اینکه وصیتنامه و سیره عملی شهیدان یکی از برترین الگوهای اخلاقی و اجتماعی است، گفت: این مسجد ۳۶ شهید دهه شصتی در دوران دفاع مقدس را تقدیم میهن اسلامی‌مان کرده است.

اجرای گروه تواشیح و همخوانی الوارثین شهرستان کرج، تلاوت سوره‌های انعام، فرقان و اسراء با نوای مهدی غلام‌نژاد و هادی موحدامین از قاریان بین‌المللی و علی واحدی از قاریان نوجوان البرزی، تجلیل از برگزیدگان مسابقه حضوری محل انس با قرآن کریم از برنامه‌های این محفل نورانی بود.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha