امیرالمونین و سیدالشهدا(ع)؛ مدافعان اصلی حقوق بشر
کد خبر: 3981441
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

امیرالمونین و سیدالشهدا(ع)؛ مدافعان اصلی حقوق بشر

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امیرالمومنین علی(ع) و سیدالشهدا(ع) جان خود را برای نجات بشر از گمراهی فدا کردند و اصلی‌ترین مدافعان حقوق بشر هستند.

امیرالمونین و سیدالشهدا(ع)؛ مدافعان اصلی حقوق بشربه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری امروز 11 تیرماه در مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: آگاهی از اهداف هفته افشای حقوق بشر آمریکایی در مسیر اجتماعی ما اثرگذار است. خداوند در قرآن مردم را به دودسته تقسیم کرده است؛ یک دسته کسانی هستند که جانشان را در راه خدا فدا می‌کنند و در این دسته پیامبران الهی، امامان و اولیای خدا، پیامبر گرامی اسلام(ص)، امیرالمومنین، اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و رهروان راه آن‌ها قرار دارند.

وی با اشاره به آیه 207 سوره بقره مبنی بر «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَاد ِو بعضی از مردم از جان خود در راه رضای خدا درگذرند؛ و خدا با چنین بندگان رئوف و مهربان است.» ابراز کرد: خداوند انقدر بندگان خود را دوست دارد که یک چنین انسان‌های فداکاری را در بین آنها قرار داده تا نسبت به دیگران از خودگذشتگی نشان دهند.

این مفسر قرآن کریم یادآور شد: امیرالمومنین علی (ع) در لیلة‌المبیت شب هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه در بستر ایشان خوابید و تن به خطر داد تا بشریت از گمراهی نجات یابد و در واقع امام علی(ع) خودش را فدای حقوق بشر کرد. امیرالمونین و سیدالشهدا(ع) مدافعان اصلی حقوق بشر هستند. امام حسین(ع) خون خود را ایثار کرد تا بندگان خدا نجات پیدا کنند.

وی بیان کرد: خداوند می‌فرماید که در نقطه مقابل این گروه مردمانی قرار دارند و به گونه‌ای در مورد بی‌علاقگی به دنیا و دفاع از حقوق بشر حرف می‌زند که همه را شگفت‌زده می‌کنند اما در عمل رفتاری خلاف این از خود نشان می‌دهند. رئیس جمهور اسبق آمریکا در هنگام حمله به عراق می‌گفت خدا به من وحی کرده عراق را از زیر یوق صدام آزاد کنیم. قرآن می‌گوید این افراد لجوج‌ترین دشمنان خدا و پیامبر(ص) هستند و از هر فرصتی برای فساد، تباهی و نسل‌کشی در زمین استفاده می‌کنند و آن‌ها نه تنها دشمن بشریت و صلح واقعی بلکه دشمن طبیعت و محیط زیست نیز هستند.

حاج‌ابوالقاسم تصریح کرد: ما در طول ادوار مختلف تاریخ تا کنون در مواجهه با این دو جریان بوده‌ایم؛ جریانی که مدعی حقوق بشر بوده اما بدترین ظلم‌ها در حق بشریت انجام داده است و جریانی که حقیقتا در امتداد مسیر پیامبر(ص) و اولیای خدا و نگران بشریت است. هر دو جریان سنگ بشریت را به سینه می‌زند و با رای و دفاع مردم روی کار می‌آید اما مردم باید جریان‌شناس باشند و با درایت مدافع واقعی حقوق بشر را تشخیص دهند.

وی یادآور شد: در واقعه عاشورا یزید امام حسین(ع) را مخل نظم و امنیت جامعه نشان می‌داد و امروز نیز مشاهده می‌کنیم کسانی که خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند و در جریان یزید قرار دارند در مقابل جنایات عربستان در یمن که هزاران مردم بی‌دفاع را به خاک و خون کشیده ساکت نشستند؛ چراکه عربستان بخش عمده‌ای از بودجه سازمان ملل را تأمین می‌کند. اسرئیل جنایتکار بیشترین کلاهک هسته‌ای را در اختیار دارد اما مستکبران ایران را از داشتن نیروگاه هسته‌ای منع می‌کنند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تیرماه در سال‌های مختلف مملو از جنایات آمریکا در ایران است، اظهار کرد: انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، بمباران شیمیایی سردشت، ترور رئیس زندان اوین، ترور آیت‌الله صدوقی، انهدام هواپیمای مسافربری ایرباس ایران از مهمترین آن‌ها است و هزاران جنایت دیگر کارنامه سیاهی را برای مدعیان دروغین حقوق بشر رقم زده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی و جریان مقاومت با محوریت شیعه انقلابی و ارادتمندان جریان مقاومت توانسته دفاع حقیقی از حقوق بشر به نمایش بگذارد که در رأس آن‌ها سردار سلیمانی می‌درخشد که برای دفاع از مظلومان جان خود را از دست داد.

انتهای پیام
captcha