حضور مؤثر و دامنه‌دار از ویژگی‌های شهید صدوقی بود
کد خبر: 3981480
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

حضور مؤثر و دامنه‌دار از ویژگی‌های شهید صدوقی بود

امام‌جمعه یزد با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی؛ حضور اثرگذار، اقدامات مؤثر و دامنه‌دار، همراهی با امام‌خمینی(ره)، خدمت به مبارزان و تبعیدی‌ها و زندانی‌ها را از ویژگی‌های این شهید محراب برشمرد.

حضور مؤثر و دامنه‌دار از ویژگی‌های شهید صدوقی بودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام‌جمعه یزد، امروز، 11 تیرماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد، با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی، شهید محراب اظهار کرد: روز جمعه مصادف با شهادت بزرگمردی بود که 11 تیرماه 61 در محراب نمازجمعه به شهادت رسید، او پناه بی‌پناهان بود و شرق و غرب کشور ما از خدمات او بهره‌مند شده بودند.

وی با اشاره به خاطراتی از شهید صدوقی بیان کرد: حضور اثرگذار، اقدامات مؤثر و دامنه‌دار، همراهی با امام‌خمینی(ره)، خدمت به مبارزان و تبعیدی‌ها و زندانی‌ها از ویژگی‌های شهید صدوقی بود.

ناصری با اشاره به ترور علما، افراد اثرگذار و دانشمندان توسط منافقان به ویژه در سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: دشمن می‌داند که علما، بزرگان به نفع مردم و در مسیر اسلام هستند و جان خود را در این مسیر فدا می‌کنند، به ویژه در مکتب شیعه از بزرگان صدر اسلام تاکنون، همه یک نیت دارند و آن خدمت به دین، اسلام و مردم است و برخی از آنها زندگی‌های سختی را نیز می‌گذرانند اما آنچه برای آنها مهم است، بندگان خدا و دین اسلام و مکتب شیعه است.

امام‌جمعه یزد با تأکید بر اینکه امروز نیز دشمن به نحوی دیگر در صدد تخریب روحانیت است تصریح کرد: دشمن به همین دلیل ترور شخص‌ها و شخصیت‌ها را هدف قرار داده و در هر دوره‌ای به شکلی در این زمینه اقدام کرده و امروز نیز به بهانه مشکلات معیشتی مردم، به روحانیت حمله می‌کند.

وی تصریح کرد: به هر حال مردم در مسیر زندگی مشکلاتی در معیشت خود پیدا می‌کنند اما روحانیون هم مانند آنها هستند و آنها نیز درگیر مشکلات مالی شده‌اند زیرا روحانیت از مردم جدا نیستند و آنها نیز اکنون در تنگنا قرار دارند بنابراین مردم و جوانان ما نباید دنباله‌رو رسانه‌های بیگانه باشند و ارتباط خود را با روحانیون قطع کنند.

ناصری یادآور شد: در یک سال گذشته که به دلیل کرونا و اعمال محدودیت‌ها، مجالس روضه تعطیل شده و نمازهای جماعت کمرنگ شده، ارتباط مردم با مسجد و روحانیت کاهش یافته و دشمن از این خلأ در حال استفاده به نفع خود است و معتقدیم نباید انفکاک مردم از مساجد، روضه‌ها و روحانیون اتفاق بیفتد زیرا دشمن با استفاده از این فرصت، یک جامعه منفک از مذهب برای ما می‌سازد.

ناصری با اشاره به اینکه روضه‌های خانگی با تعداد محدود باید همچنان برپا شود گفت: روضه‌ها برکت جامعه اسلامی هستند و استواری شیعه به این مجالس روضه است لذا تا زمانی که کرونا وجود دارد، این مجالس نباید ترک و تعطیل شود و به هر نحوی که شده، در منازل برگزار شود.

انتهای پیام
captcha