توزیع ۱۵۰۰ جلد کتاب در طرح «امانت سیار» بین شهروندان میاندوآبی
کد خبر: 3982529
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

توزیع ۱۵۰۰ جلد کتاب در طرح «امانت سیار» بین شهروندان میاندوآبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح «پیک کتاب» در میاندوآب تاکنون یک هزار و 500 جلد کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

ارسالی| 1500 جلد کتاب با اجرای طرح «پیک کتاب» در میاندوآب به امانت گرفته شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، امروز، 16 تیر با حسام شیرازه‌محبت، فرماندار میاندوآب دیدار و گفت‌وگو کرد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در این دیدار با اشاره به اقدامات انجمن خیران کتابخانه‌ساز در میاندوآب اظهار کرد: این انجمن از سال 1394 کار خود را شروع کرده و هدف این انجمن افزایش سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی در میاندوآب است. در حال حاضر خیران میاندوآبی یک باب کتابخانه در روستای حاجی‌حسن این شهرستان در حال ساخت دارند که به دلیل کمبود اعتبار فعلا ادامه ساخت این پروژه متوقف شده است.

معصومی ادامه داد: برای تکمیل این طرح نیاز است سایر خیران شهرستان از جمله خیران مدرسه‌ساز همت بگمارند تا هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این کتابخانه باشیم. علاوه بر این پروژه، یک کتابخانه دیگر نیز در این شهرستان در حال ساخت است که 73 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. برای تکمیل این کتابخانه نیز 45 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار این کتابخانه تا هفته کتاب امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه طبق آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا کتابخانه‌ها از رسته شغلی 3 به رسته 3 انتقال پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: طبق این تصمیم کتابخانه‌ها در همه شرایط کرونایی باز بوده و فقط  در وضعیت نارنجی کرونایی با 30 درصد ظرفیت، وضعیت زرد کرونایی با 40 درصد و وضعیت آبی کرونایی با 50 درصد ظرفیت فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح «پیک کتاب» در میاندوآب گفت: در این طرح تاکنون یک هزار و 500 جلد کتاب در میاندوآب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است که این افراد تا 14 روز فرصت دارند کتاب را به امانت بگیرند.

حسام شیرازه محبت، فرماندار شهرستان میاندوآب نیز در این دیدار با بیان اینکه افزایش مطالعه در هر جامعه موجب پیشرفت و توسعه آن می‌شود، گفت: فرمانداری این شهرستان آمادگی دارد برای تأمین اعتبار و کمک به افتتاح هر چه سریع‌تر کتابخانه‌های در دست ساخت اقدام کند.

انتهای پیام
captcha