اهتمام بر تقویت باورهای دینی؛ رسالت سپاه در تداوم انقلاب اسلامی
کد خبر: 3983408
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷

اهتمام بر تقویت باورهای دینی؛ رسالت سپاه در تداوم انقلاب اسلامی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: اهتمام بر تقویت و تعمیق باور‌های دینی و انقلابی از محور‌های رسالت سپاه در تداوم انقلاب بوده و همانگونه که حیات دشمن در گرو مقابله با نظام انقلاب اسلامی است، حیات جریان انقلاب نیز در تعمیق باور‌ها و تفکرات دینی است.

اهتمام بر تقویت باورهای دینی؛ رسالت سپاه در تداوم انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، عصر امروز، 20 تیرماه‌ در گردهمایی تبیینی، ترویجی و فرهنگی که با موضوع نقش سپاه در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی، انقلابی‌گری و ولایتمداری با حضور جمعی از پاسداران سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در محل حسینیه فاطمه الزهرا این نهاد برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت جواد الائمه (ع) اظهار کرد: هجمه‌های دشمن نسبت به انقلاب و سپاه پاسداران بیانگر این است که سپاه مسیری را می‌پیماید که مورد خواست و رضایت معاندان و دشمنان انقلاب نیست.

وی با بیان اینکه میدان‌داری و یکه‌تازی انقلاب در عرصه بین‌الملل سبب عقب‌نشینی و تلاش دشمن شده است، تصریح کرد: دشمن خود می‌داند که در این عرصه شکست خورده، اما آن را نمی‌پذیرد و سعی در حفظ ظاهر و عدم پذیرش آن دارد. دشمن به جوامع بین‌الملل اجازه رصد و دستیابی به واقعیت‌ها و انتخاب آگاهانه را نمی‌دهد و تمام توان و ظرفیت خود را برای توطئه و اهداف شوم دنبال می‌کند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست پایه‌های به ظاهر ثابت و استوار نظام سوسیالیستی و لیبرالیستی شرق و غرب را بهم بریزد، ابراز کرد: تمامی کارشناسان و صاحب‌نظران نیز به این مهم اذعان داشته اند و غرب حیات خود را در سرنگونی پدیده‌ای به نام انقلاب اسلامی می‌بیند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه سپاه پاسداران حافظ انقلاب اسلامی است و دشمن ادامه بقای خود را در گرو نبود این نهاد می‌بیند، گفت: مقابله با دشمن در این راستا سبب افتخار و سربلندی، اما هزینه بر است؛ چراکه بدون هزینه امکان پیشرفت و مقابله با اهداف شوم دشمن نیست.

بیگدلی با اشاره به اینکه دفاع از انقلاب و موجودیت آن مقدماتی را شامل می‌شود، ادامه داد: یکی از این مقدمات شناخت اصل انقلاب است؛ چراکه به منظور در صحنه بودن و خدمتگزاری به مردم، درک و شناخت کامل این مولفه ضروری است.

وی شناخت دشمنان انقلاب را دومین مولفه دفاع از انقلاب و موجودیت آن دانست و گفت: شناخت دشمن و ترفند‌های آن در مباحث گوناگون نظیر سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها حائز اهمیت است؛ چراکه این عدم شناخت سبب پیشروی و حضور دشمن می‌شود. همچنین راهکار مقابله با دشمن و توطئه‌های آن سومین مولفه دفاع از انقلاب است.

 بیگدلی با اشاره به اینکه رمز موفقیت سپاه در رسالت پاسداری در دو محور اساسی خلاصه شده است، ادامه داد: اهتمام بر تقویت و تعمیق باور‌های دینی و انقلابی یکی از محور‌های مذکور بوده و همانگونه که حیات دشمن در گرو مقابله با نظام انقلاب اسلامی است، حیات جریان انقلاب نیز در تعمیق باور‌ها و تفکرات دینی است. ایمان و اعتقاد به اصول و مبانی انقلاب دومین مورد محور به‌شمار می‌رود و مبارزه با ظالمان، حمایت از مستضعفان، همراهی با طبقات پایین و رعایت عدالت اجتماعی از اصول و مبانی انقلاب است.

وی دانش افزایی، حقیقت طلبی، آرمان‌گرایی و ولایتمداری را از ویژگی‌های پاسداران و افراد انقلابی و بصیر در راستای تداوم تاثیرگذاری در جامعه دانست و افزود: همه این ویژگی‌ها با ایمان قلبی و عملی ممکن می‌شود.

این مسئول با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه «ایمان یعنی دل سپردن، گرویدن، سر سپردن، حقیقت را با همه‌ وجود پذیرفتن و در مقابل آن تسلیم شدن»، بیان کرد: این مهم به معنای خدایی اندیشیدن و خود را به خدا سپردن است.

انتهای پیام
captcha