جهاددانشگاهی به توسعه علمی و فناوری کمک کرده است
کد خبر: 3984250
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

جهاددانشگاهی به توسعه علمی و فناوری کمک کرده است

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی به توسعه علمی و فناوری کشور کمک کرده است و نشان داده به عنوان یک نهاد انقلابی توانسته در خدمت تولید و فناوری باشد.

جهاددانشگاهی به توسعه علمی و فناوری کمک کرده است

مهدی روشنفکر، نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد به‌مناسبت نزدیک شدن به چهل و یکمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، اظهار کرد: براساس توصیه مقام معظم رهبری نامگذاری سال به نام تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌هاست که در راستای تحقق شعار سال از سوی معظم له همه ارکان ایران اسلامی باید به سمت تحقق آن حرکت کنند، ضمن اینکه جهاددانشگاهی کشور به توسعه علمی و فناوری کشور کمک کرده است و نشان داده به عنوان یک نهاد انقلابی توانسته در خدمت تولید و فناوری کشور باشد.

وی سیاست‌زدگی را از آفات اصلی مراکز دانشگاهی و علمی برشمرد و افزود: نباید مراکز علمی به سمت سیاست زدگی برخی سیاسیون که به دنبال منافع شخصی خود و یا دوستان هم فکرشان هستند، بروند، چراکه در این صورت نه تنها رشدی در زمینه علمی و فناوری روز نداریم بلکه عقب خواهیم ماند.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه ایران اسلامی به پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی افتخار می کنند، چراکه این مرکز در زمینه علمی در جهان حرف‌های تازه برای گفتن دارد.

روشنفکر اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی تحریم‌کنندگان کشور ما عدم دسترسی ایران به فناوری قطعات و مواد اولیه بوده و جهاددانشگاهی باید به رفع موانع پیشرفت کشور در زمینه تولید با همکاری سایر بخش‌ها کمک کند.

وی یادآور شد: جهاددانشگاهی با توکل به خداوند و پشتوانه‌های مقام معظم رهبری با جدیت به توسعه، پیشرفت و فناوری‌های مورد نیاز کشور اقدام کرده و باید با جدیت بیشتر برنامه‌های علمی و تحقیقاتی خود را ادامه دهند.

انتهای پیام
captcha