بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان حوزوی با راه‌اندازی انجمن‌های پژوهشی
کد خبر: 3985126
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان حوزوی با راه‌اندازی انجمن‌های پژوهشی

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم ساماندهی پژوهشگران حوزوی در قالب انجمن‌های حوزه‌های علمیه، گفت: زمینه مشارکت طلاب جوان در فعالیت‌های پژوهشی فراهم شود.

ساماندهی پژوهشگران حوزوی در قالب انجمن‌هابه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد، ۲۸ تیرماه در آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) در لرستان، اظهار کرد: پژوهش در هر مجموعه علمی آموزشی ضروری است و در مراکزی که جنبه فناوری دارند مراکزی موفق هستند که در پژوهش موفق‌تر هستند.

وی با اشاره به اینکه آموزش مبتنی‌ بر پژوهش است و کتابی که مورد آموزش قرار می‌گیرد مبتنی‌ بر مؤلفه‌ها و مستنداتی است که با پژوهش و تلاش مؤلف حاصل شده است، تصریح کرد: مسئله پژوهش در حوزه‌های علمیه ضرورت بیشتری دارد چراکه ما در عصر غیبت هستیم و پاسخگویی به شبهات و مسائل نوپدید نیازمند پژوهش است.

حجت‌الاسلام شاهرخی، علامه حلی را سرآمد پژوهشگران در عصر خود دانست و با اشاره به اینکه در زمان علامه حلی سکه با نام علی ولی‌الله ضرب شد و کتاب منهاج‌الکرامه توسط وی به چاپ رسید، اظهار کرد: علامه حلی کتاب خود را برای شاه مغول می‌فرستد و وقتی شاه مغول مسلمان می‌شود نام خود را با عنوان سلطان محمد خدابنده تغییر می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با ابراز رضایت از ارسال آثار جشنواره علامه حلی در لرستان بر لزوم کیفی‌بخشی تحقیقات پژوهشی حوزویان تأکید کرد و گفت: زمینه‌های مشارکت بیشتر نسل جوان را در فعالیت‌های پژوهشی فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه پژوهش زمانی مؤثر است که مجهولی را به معلوم تبدیل کند، تصریح کرد: بهترین شأن مسئولان حوزه‌های علمیه خدمت به طلاب است و در این جشنواره نیز نباید برگزیدگان را فراموش کنیم بلکه باید با راه‌اندازی یک مرکز یا انجمن‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های علمیه از ظرفیت نخبگان حوزوی استفاده شود.

شاهرخی گفت: ساماندهی و حمایت از پژوهشگران حوزوی در قالب انجمن‌ها می‌تواند در ادامه رشد علمی حوزه علمیه موفق باشد کمااینکه پژوهشگران حقیقی و واقعی منتظر اقدام مدیران و مسئولان نیستند و همه وظیفه داریم در این راستا کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha