تکمیل 3 خانه امید بازنشستگان در همدان
کد خبر: 3988820
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶

تکمیل 3 خانه امید بازنشستگان در همدان

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان از ساخت و تکمیل سه خانه امید بازنشستگان در این استان خبر داد.

ساخت و تکمیل خانه امید بازنشستگان در همدانروح‌الله افشار، مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان از ساخت و تکمیل سه واحد خانه امید بازنشستگان در شهرستان‌های همدان، ملایر و نهاوند خبر داد.

وی ادامه داد: این خانه‌های امید تکمیل شده و پس از دوران کرونا آماده ارائه خدمات حضوری به بازنشستگان خواهد بود.

افشار یادآور شد: برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف به‌ویژه کلاس‌های قرآنی، ثبت نام تورهای مسافرتی، ثبت نام وام‌های ضروری و دریافت حکم و فیش حقوقی، رفع اوقات فراغت بازنشستگان و... از جمله خدماتی است که در این مرکز ارائه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همچنین به‌مناسبت فرارسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان از ۴۷ نفر از بازنشستگان استان که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، کارآفرینی، اشتغال، ورزشی و ایثار و فداکاری به‌عنوان بازنشسته نمونه شناخته شده بودند تجلیل به‌عمل آمد.

افشار اظهار کرد: تعداد کل بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی استان همدان، 35 هزار و 448 نفر هستند که از این تعداد 29 هزار 443 نفر بازنشسته و تعداد ۴۷۷ نفر از کارافتاده تلقی می‌شوند.

وی گفت: تعداد هزار و 403 نفر شاغل فوتی و تعداد چهار هزار و 125 نفر بازنشسته فوتی و تعداد شاغلین دستگاه‌های اجرایی که مشترک صندوق بوده و کسورات بازنشستگی آنان به صندوق پرداخت می‌شود 22 هزار و 781 نفر هستند.

افشار با بیان اینکه میانگین سن بازنشستگی در زمان بازنشستگی ۵۱ سال و میانگین سن فعلی بازنشستگان ۶۲ سال در استان است، افزود:در سال جاری میانگین حقوق پرداختی در حدود هفت میلیون تومان است که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

مدیر صندوق بازنشستگی از پرداخت بیش از 22 میلیارد تومان وام ضروری 10 میلیون تومانی به تعداد دو هزار و 279 نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران بدون اخذ وثیقه خبر داد و گفت: 38 فقره وام ازدواج ۲۵۰ میلیون ریالی به فرزندان بازنشستگان در سال جاری پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: به‌منظور ارتقای خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی وجود دارد؛ خدمات بیمه تکمیلی به‎صورت جبران بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه‌گذاران ارائه می‌شود. همچنین به‌منظور رفاه حال بازنشستگان و وظیفه‌بگیران گرامی و کاهش مراجعه حضوری آنان به صندوق بازنشستگی کشوری و ذی‌حسابان دستگاه‌های دولتی و نیز تحقق دولت الکترونیکی، صندوق بازنشستگی کشوری، خدمات مربوط به ثبت درخواست و صدور گواهی، ضمانت کسر از حقوق را به‌صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

افشار در بخش دیگری از سخنانش گفت: صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌منظور ارائه آموزش‌های مهارتی به بازنشستگان و خانواده‌های آنان تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده‌اند که بر پایه آن بازنشستگان و همسر و فرزندان آنان می‌توانند از خدمات مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی به‌صورت رایگان و آموزشگاه‌های آزاد با تخفیف ۵ تا ۳۰ درصدی شهریه مصوب سالانه استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha