شرکت ۵۰ بانوی طلبه کردستانی در چهارمین دوره مسابقات حفظ قرآن
کد خبر: 3992765
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

شرکت ۵۰ بانوی طلبه کردستانی در چهارمین دوره مسابقات حفظ قرآن

کارشناس امور بانوان معاونت فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری چهارمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون خواهر استان کردستان خبر داد و گفت: 50 نفر از بانوان طلبه کردستانی در این دوره از مسابقات حفظ شرکت کرده‌اند.

ناهید کرمی، کارشناس امور بانوان معاونت فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: واحد فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در راستای انس و الفت بیشتر طلاب بانو با قرآن کریم طرح حفظ جزء 30 قرآن را اجرا کرده است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح هر ماه بانوان طلبه استان با حضور در کلاس‌های حفظ یکی از اساتید قرآنی استان یکی از سوره‌های قرآن کریم را حفظ می‌کنند و در 22 هر ماه آزمون حفظ آن سوره برگزار خواهد شد.

کارشناس امور بانوان معاونت فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به آغاز اجرای این طرح از شهریورماه 99 در سطح استان بیان کرد: بانوان شرکت‌کننده در این طرح طی سه دوره گذشته سوره‌های نباء، نازعات و عبس را حفظ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه چهارمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون خواهر استان کردستان ماه آینده برگزار می‌شود، ادامه داد: حفظ سوره تکویر و انفطار برای چهارمین دوره مسابقه حفظ سور قرآن کریم ویژه بانوان طلاب و روحانی استان در نظر گرفته شده است.

کرمی اظهار کرد: در آزمون پیشرو از محفوظات سوره‎های تکویر و انفطار و سوره‌های گذشته پرسش به عمل خواهد آمد و ساعت دقیق آزمون متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

وی از شرکت 50 نفر از بانوان طلبه استان کردستان در این طرح قرآنی خبر داد و گفت: بعد از اتمام حفظ جزء سی توسط این شرکت‌کنندگان ثبت‌نام جدید آغاز خواهد شد.

کرمی، تشویق هرچه بیشتر جامعه هدف به حفظ قرآن و انس و الفت بیشتر با قرآن را مهم‌ترین هدف از برگزاری مسابقات حفظ قرآن ویژه طلاب و روحانیون دانست و یادآور شد: این دوره مسابقات به همت واحد امور بانوان معاونت فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha