رقابت‌های مرحله استانی مسابقات قرآن در البرز یک مرحله‌ای است
کد خبر: 3995575
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

رقابت‌های مرحله استانی مسابقات قرآن در البرز یک مرحله‌ای است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: رقابت‌ها در مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن در تمامی رشته‌ها یک‌ مرحله‌ای است به جز رشته‌های تلاوت که ممکن است مرحله فینال داشته باشد.

رقابت‌های مرحله استانی مسابقات قرآن در البرز یک مرحله‌ای است

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن البرز، 25 شهریورماه ویژه بانوان و 26 شهریورماه ویژه آقایان از ساعت هشت در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رقابت‌ها در این مسابقات یک مرحله‌ای است و اجرای مرحله فینال بستگی به شرایط دارد، گفت: این رقابت‌ها در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، تواشیح، دعاخوانی و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود و نفرات برتر به مرحله کشوری مسابقات راه می‌یابند.

این مسئول با بیان اینکه مسابقات در تمامی رشته‌ها یک‌ مرحله‌ای است به جز رشته‌های تلاوت که ممکن است مرحله فینال هم داشته باشد، افزود: مسابقات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و متسابقان به تفکیک رشته و در فاصله‌های زمانی‌ مختلف در سالن مسابقات حضور خواهند یافت.

وی توضیح داد: شرکت‌کنندگان بخش تفسیر نیز پس از بررسی نمرات و کسب حد نصاب، یازدهم مهرماه در مسابقات استانی رشته تفسیر چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

دشتکی در پایان با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی نقش مؤثری در ترویج فرهنگ قرآنی جامعه و تشویق مردم برای انس بیشتر با معنویات دارد، گفت: انتظار داریم که خبرنگاران و اصحاب رسانه البرز اقدام به پوشش خبری مطلوب این دوره از مسابقات کنند.

انتهای پیام
captcha