آغاز آیین اختتامیه کنگره منطقه‌ای «ماه غریبستان» در لرستان
کد خبر: 3997417
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

آغاز آیین اختتامیه کنگره منطقه‌ای «ماه غریبستان» در لرستان

آیین اختتامیه نخستین کنگره منطقه‌ای «ماه غریبستان» ویژه هنرمندان استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، ۲۳ شهریور در خرم‌آباد آغاز شد.

آغاز آیین اختتامیه کنگره منطقه‌ای «ماه غریبستان» در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، آیین اختتامیه نخستین کنگره منطقه‌ای «ماه غریبستان» امروز، ۲۳ شهریور با حضور جمعی از مدیران، هنرمندان و منتخبان این کنگره در محوطه اداره‌کل فرهنگ و ارساد اسلامی لرستان آغاز شد.

این کنگره منطقه‌ای در محورهای بررسی شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی از منظر امام علی(ع)، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، جهاد و با موضوع سیره امام علی(ع) با حضور استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد به میزبانی استان لرستان برگزار شد که با فراخوان آن آثاری از هنرمندان این استان‌ها به دبیرخانه کنگره واقع در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ارسال شد.

از اهداف برگزاری این کنگره منطقه‌ای می‌توان به ترویج و توسعه فرهنگ دینی و علوی با محوریت نهج‌البلاغه، زنده نگه داشتن معارف ولایت علوی و واقعه غدیر در بین نسل جوان و جریان‌سازی برای ایجاد گفتمان دینی در بین اقشار مختلف جامعه اشاره کرد.

این کنگره منطقه‌ای در محورهای بررسی شاخصه‌های عفاف و حجاب، ایثار، جهاد، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، مواسات، سبک زندگی اسلامی، عدالت علوی و جاذبه و دافعه‌های علوی در چهار بخش ادبی، هنری، پژوهشی و در رشته‌های شعر، دلنوشته، فیلم کوتاه، نماهنگ، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، خوشنویسی، سرود، مناجات‌خوانی، مقاله، یادداشت مطبوعاتی، کتاب، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، نرم‌افزارهای موبایلی و نشریه الکترونیک برگزار شد که امروز از منتخبان این کنگره تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha