محکومیت هتاکی اسقف اخراجی از کلیسا
کد خبر: 4013351
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

محکومیت هتاکی اسقف اخراجی از کلیسا

اتحادیه رادیوهای اسلامی ضمن محکوم کردن اظهارات ضد اسلامی زکریا پطرس، اسقف سابق و اخراج شده از کلیسا که مصری‌تبار و مقیم آمریکا است، اعلام کرد که شکایتی به دادستانی مصر ارائه شده تا برای بازداشت این جنایتکار و فتنه‌انگیز اقدام کند.

زکریا پطرس، اسقف سابق مصری

به گزارش ایکنا به نقل از یونا، اتحادیه رادیوهای اسلامی، اظهارات غیرمسئولانه زکریا پطرس، اسقف اخراج شده از کلیسای مصر علیه ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را که موجب آزردگی تمام امت اسلام و توهین به  پیامبر بزرگوار، صادق و امین اسلام بوده است، به شدت محکوم کرد.

این اتحادیه یکشنبه، 23 آبان در بیانیه‌ای از تمام دستگاه‌های قضایی و رسانه‌ای خواست این رفتار نابهنجار در هتک حرمت به دین اسلام و ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) محکوم کرده و از حضور چنین فردی در رسانه‌ها که با لباس روحانیت مسیحی به نزاع و اختلافات بین مردم دامن می زند، جلوگیری شود.

عمرو عبدالسلام، وکیل مصری از اسقف زکریا پطرس که مقیم ایالات متحده آمریکاست، شکایتی به دادستان کل کشور مصر ارائه کرد تا تحقیقات فوری و گسترده‌ای را آغاز کند و به دفتر همکاری‌های بین‌المللی دستور دهد تا دستور بازداشت و تحویل این مروج فتنه را علیه وی صادر کند و با مقامات آمریکایی برای تحویل او به مقامات مصری به منظور محاکمه در قوه قضاییه مصر هماهنگی شود.

در این شکایتنامه آمده است: این اسقف سابق سال‌هاست که با استفاده از برخی شبکه‌های ماهواره‌ای ایالات متحده آمریکا ویدئوهایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند که عمداً باعث توهین به دین اسلام و هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر رحمت، حضرت محمد(ص) می‌شود؛ امری که قریب به یک و نیم میلیارد مسلمان، در سرتاسر جهان را شوکه کرده است.

این وکیل مصری تأکید کرد: روز گذشته، سیزدهم نوامبر(22 آبان ماه) ویدئویی از سخنان این اسقف اخراجی در توهین به ساحت قدسی حضرت رسول(ص) از طریق یوتیوب پخش شد که خشم عموم مردم مصر را برانگیخت.

در ادامه آمده است: هدف از انتشار چنین ویدئوهای هتاکانه‌ای کاشتن بذر درگیری‌های فرقه‌ای بین مسیحیان و مسلمانان در مصر است؛ اما کلیسای ارتدکس با صدور بیانیه‌ای از اقدامات این جنایتکار تروریست برائت جسته و  تأکید کرده که پطرس، نماینده کلیسا و مسیحیان نیست. او راه خود را گم کرده و به دلیل ضلالت از کلیسا اخراج شده است، زیرا رفتارهایش با ارزش‌های مداراجویی مسیحیت مطابقت ندارد.

در این شکایتنامه آمده است: از آنجا که این فرد، مرتکب جرم اهانت به دین، موضوع بند (و) ماده 98 قانون مجازات اسلامی شده است، باید به مجازات حبس حداقل شش ماه و حداکثر پنج سال محکوم شود یا جریمه نقدی پرداخت کند که از پانصد تا هزار پوند خواهد بود.

انتهای پیام
captcha