اختتامیه چهل و یکمین مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نزاجا برگزار شد
کد خبر: 4015080
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶

اختتامیه چهل و یکمین مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نزاجا برگزار شد

جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری آیین اختتامیه مرحله سراسری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نزاجا، 29 آبا‌ن‌ماه خبر داد.

محمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی محمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب، گفت: آیین اختتامیه مرحله سراسری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نزاجا، روز گذشته، 29 آبان‌ماه برگزار شد و مرکز آموزش پشتیبانی نزاجا، این مسابقات را از 23 تا 26 آذرماه میزبانی کرد.

وی با اشاره به رقابت 814 متسابق در رشته‌های این دوره از مسابقات، بیان کرد: قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل، اذان و مفاهیم در دو سطح یک و دو(جزء 23 ویژه کارکنان وظیفه و جزء 24 ویژه کارکنان پایور) از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات بود.

کشتگر ادامه داد: این دوره از مسابقات با قضاوت سه گروه داوری متشکل از 25 نفر از داوران بین‌المللی، ملی و نیروی زمینی همراه بود. مسابقات را طی این چهار روز با بهره‌مندی از تجربیات سال‌های گذشته برگزار کردیم و با وجود تمامی سختی‌های شرایط کرونایی، اما با برگزاری مسابقات در عرصه فضای مجازی توانستیم شاهد حضور نفرات از نقاط صفر مرزی باشیم.

جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نزاجا بیان کرد: در اصل، مجموع شرکت‌کنندگان مسابقات بالای 900 نفر بودند که میان متسابقان رشته قرائت تحقیق و ترتیل و اذان، آزمون انتخابی برگزار شد و افرادی که توانمند بودند، به مرحله سراسری راه پیدا کردند. همچنین از لحاظ کیفی و کمی نیز باید گفت شاهد حضور 12 نفر از کارکنان پایور حافظان بودیم که طی این دوره از مسابقات برای نخستین بار پس از اتمام حفظشان، موفق به حضور شدند.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار پس از ابلاغ دستورالعمل حمایت و پشتیبانی از نهضت حفظ با امضای فرماندهی این نیرو به سطح یگان‌ها و پادگان‌ها بود که براین اساس تمامی نفراتی که حد نصاب لازم را در رشته حفظ، کسب کردند، شامل تشویقات اعطایی امیرفرماندهی نیروی زمینی خواهند شد. امسال شاهد حضور حدود 120 چهره جدید در رشته حفظ یک جزء بودیم که قطعاً شامل تشویقات نیز می‌شوند.

کشتگر به ارتقای سطح محفوظات با توجه به برنامه‌های آموزشی نزاجا در طول سال گذشته اشاره کرد و گفت: تا پایان سال براساس مطالبه سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، نیروی زمینی باید 14 هزار حافظ قرآن را تربیت کند که تا این لحظه 12 هزار حافظ تربیت شده است و این نشان‌دهنده نقش مؤثر کلاس‌های آموزشی و عوامل انگیزشی از سوی امیرفرماندهی نزاجا بوده است. منظور از تربیت 12 هزار حافظ قرآن اعم از حافظ یک جزء تا کل و شامل کارکنان پایور، همسران، فرزندان و بانوان شاغل است، چراکه مدت کوتاهی را در خدمت کارکنان وظیفه هستیم، بنابراین با وجود برنامه‌های قرآنی برای سربازان وظیفه، اما آنها جزء آمار نیستند.

وی تصریح کرد: طی آیین اختتامیه نیز از بیش از 100 نفر از برترین‌ها تقدیر شد، به طوری که از سه رتبه برتر هر کدام از رشته‌ها تقدیر به عمل آمد، اما در رشته حفظ یک جزء از پنج نفر رتبه برتر، تجلیل شد. همچنین از حافظان رشته حفظ کل نیز از تمام نفراتی که حد نصاب لازم را کسب کردند، به صورت رتبه‌های عالی، ممتاز و شایسته تقدیر، تجلیل شد. 

یادآور می‌شود، نفرات برتر مرحله سراسری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نزاجا به مسابقات نهایی آجا که از ششم تا هشتم دی‌ماه به میزبانی نیروی هوایی برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha