ترویج فرهنگ قرآنی گام نخست رسانه‌ها باشد
کد خبر: 4015783
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر:

ترویج فرهنگ قرآنی گام نخست رسانه‌ها باشد

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بیان کرد: در شرایط کنونی رسانه‌ها باید در گام نخست به دنبال افزایش امید و گسترش عقاید دینی و ترویج فرهنگ قرآنی در قشر‌های مختلف مردم و ناامید کردن دشمن باشند.

همایش «رسانه مطالبه‌گر» به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر، دوم آذرماه در بخش دوم نخستین همایش «رسانه مطالبه‌گر» که در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) بوشهر با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تأمین استان برگزار شد، بیان کرد: همان‌طور که در جنگ نظامی با کمک مردم و رهبری امام راحل به پیروزی رسیدیم و نتیجه آن مجاهدت‌ها دستیابی به توانمندی‌های امنیتی و دفاعی شد، اکنون نیز باید با استفاده از تجارب جنگ نظامی در جنگ اقتصادی همه‌جانبه مقابل دشمن بایستیم.

رئیس شورای تأمین استان بوشهر با اشاره به اینکه هر کسی با هر گرایش سیاسی که عِرق به انقلاب و مردم دارد انقلابی است، افزود: همان‌طور که رسانه‌ها در زمان جنگ تحمیلی در خط مقدم حضور داشتند، اکنون هم باید با داشتن روحیه انقلابی در خط مقدم جنگ اقتصادی باشند.

وی رسانه‌ها را بسیجیان جنگ اقتصادی خواند و با اشاره به نیاز کشور به وحدت و همدلی، تأکید کرد: فضای رسانه‌ای در جنگ اقتصادی کنونی، باید فضای کار، جذب سرمایه‌گذار و ایجاد امید و بیان واقعیت‌ها در میان مردم باشد.

استاندار بوشهر گفت: مدیران و رسانه‌های استان باید رابطه پدر و فرزندی داشته باشند و مدیران نباید از رسانه‌ها شکایت کنند بلکه باید با آن‌ها گفت‌وگو کنند. فقط در مواردی که رسانه‌ها خطوط را رعایت نکرده باشند باید موارد را پیگیری کرد وگرنه نباید مسائل به دستگاه قضا منتقل شود.

پژواک تهدیدات اقتصادی و نظامی در رسانه‌های معاند

فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این همایش با بیان اینکه وقتی صحبت از رسانه مطالبه‌گر است به نظر می‌رسد باید به موقعیت فرا ملی آن اشاره کنیم، اظهار کرد: دولت سیزدهم کمتر از سه ماه است مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفته و همه نیز آگاه هستیم که در چند سال گذشته چه اتفاقاتی بر کشور گذشته است، اما تحقیقات نشان می‌دهد میزان رضایتمندی از دولت جدید بسیار بالاست و به همان اندازه مطالبات و انتظارات مردم بالا رفته است.

وی با بیان اینکه رسانه مطالبه‌گر و منتقد بازوی توانمند دولت است، زیرا چشم ما برای دیدن پدیده‌هایی است که نمی‌توانیم ببینیم اما این رسانه مواردی را نیز باید رعایت کند، اضافه کرد: شفاف بودن خود رسانه، شناسایی زمان و مکان، دشمن‌شناسی، حق‌طلبی و مطالبه‌گری و چشم بینا بودن مردم و مسئولان، از معیارهای رسانه است.

سه رکن قلم رسانه

عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور نیز در این همایش گفت: رسانه‌ها سنگرسازان بی‌سنگر هستند فعالان و دلسوزانی که در جنگ رسانه‌ای از کشور دفاع می‌کنند. کشور ما را متهم به نبود آزادی بیان می‌کنند در حالی که در هیچ کجا رسانه‌ای نمی‌بینید که به این راحتی قلم بزند.

وی اضافه کرد: در فلسفه بسیج باید نوعی گفتمان‌سازی را ارائه دهیم که درد مردم را بیان و مطالبه کند البته باید چگونگی مطالبه‌گری را بیاموزیم و اینکه در مطالبه‌گری رعایت اخلاق و ادب، واقع‌نگری، پایداری مطالبه‌گری و جریان‌سازی مطالبه‌گری اولویت کار باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور بیان کرد: رسانه موجب توسعه استان و کشور است و در صورتی که قلم شما اشتباهی کند جامعه را به مسیر اشتباه می‌برد پس صداقت، صراحت و صلابت رکن کارتان باشد.

ترویج فرهنگ قرآنی گام نخست رسانه‌ها باشد

سردار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: رسانه‌ها به دلیل اینکه تار و پود نمادین زندگی انسان‌ها شده‌اند همچون تجارب واقعی بر آگاهی و رفتار ما هم تأثیرگذارند.

وی افزود: رسانه سلاحی کاربردی، نیرومند و اثرگذار در خدمت حکومت‌ها و شهروندان، به‌منظور بیان عقاید افکار و خواسته‌ها به‌شمار می‌روند و در عین حال رسانه‌ها با دیدگاه انتقادی خود می‌توانند در راستای کار‌های خیر و یا خدای نکرده شر تأثیری شگفت داشته باشند.

رزمجو تأکید کرد: در شرایط کنونی رسانه‌ها باید در گام نخست به دنبال افزایش امید و گسترش عقاید دینی و ترویج فرهنگ قرآنی در قشر‌های مختلف مردم و ناامید کردن دشمن باشند.

سیده‌فردوس رضوی

انتهای پیام
captcha