منتخبان جشنواره استانی «پوستر نماز» معرفی شدند
کد خبر: 4016922
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
در دورود؛

منتخبان جشنواره استانی «پوستر نماز» معرفی شدند

منتخبان اولین جشنواره استانی «پوستر نماز» طی مراسمی در دورود معرفی و از آنان تجلیل شد.

جشنواره استانی «پوستر نماز» به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود، علی‌محمد زیدوندی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود در آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی «پوستر نماز» که امروز، هفتم آذر در دورود برگزار شد،  گفت: اولین جشنواره استانی پوستر نماز با هدف ترویج مقوله نماز با زبان هنر طراحی و فراخوان این جشنواره به شهرهای مختلف استان ارسال شد.

وی افزود: از میان 27 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره با نظر و رای هیئت داوران آثار سه نفر از هنرمندان استان لرستان حائز رتبه برتر شدند و تمامی آثار راه‌یافته به دبیرخانه جشنواره پس از برگزاری نمایشگاهی به نحوی شایسته نگهداری خواهند شد.

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری، امام جمعه دورود نیز در این مراسم، گفت: نماز یکی از ارکان اصلی دین مبین اسلام است که ترویج و گسترش آن در سطح جامعه  نیازمند نگاهی خلاقانه و هنرمندانه است و امروز ما شاهد آثار هنرمندان استان هستیم که در این زمینه با طراحی و خلق اثر خلاقانه گامی ارزشمند را در این راستا برداشته‌اند.

وی افزود: زیبایی‌ها و مسائل بصری جهت بسط و گسترش نماز باید در سطح جامعه نهادینه شود و آن‌طور که شایسته و شان  نماز است باید به مقوله نماز پرداخته شود و محیط و مکان‌های اقامه نماز نیز باید از بهترین، آراسته‌ترین و  زیباترین‌ها  باشد و ارگان‌ها و نهادهای دولتی بهترین مکان خود را جهت اقامه نماز انتخاب کنند.

در پایان مراسم مسعود خادمی نماینده هیئت داوران گزارشی از نحوه انتخاب آثار اولین جشنواره استانی پوستر نماز ارائه نمود و با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از برگزیدگان این جشنواره که عبارت‌از مرتضی آذرفر از شهرستان الیگودرز، مهدیه بیرانوند از شهرستان بروجرد و کیان پیامنی از شهرستان دورود تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha