ضرورت شناساندن میرزا کوچک‌خان به جامعه
کد خبر: 4017220
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
فرمانده سپاه قدس گیلان بیان کرد:

ضرورت شناساندن میرزا کوچک‌خان به جامعه

فرمانده سپاه قدس گیلان از مغفول ماندن کنگره میرزا در گیلان ابراز تأسف کرد و اگفت: متأسفانه تاکنون اقدام کاملی برای شناساندن میرزا کوچک‌خان به جامعه صورت نگرفته است. مسئولان امر باید با پشتکار درصدد انجام اقدامات مؤثر فرهنگی با تکیه بر توانمندی‌ها و انگیزه نسل جوان باشند.

محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس استان گیلان در همایش «روایت جنگل» و رونمایی از محصولات متنوع چندرسانه‌ای پیرامون نهضت جنگل که امروز هشتم آذرماه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، بیان کرد: جوانان ما امروزه در فضای مجازی از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند. همانطور که امام(ره) در دوران دفاع مقدس کار را به جوانان سپردند ما نیز باید به نسل جوان و خلاق این سرزمین بیش از پیش اعتماد کنیم.

وی میرزا کوچک را نماد ایستادگی خواند و تصریح کرد: در دفاع مقدس نیز، ریشه شجاعت و رشادت رزمندگان گیلانی و فرزندان میرزا، تأسی از منش، شجاعت، حق‌طلبی و ایستادگی میرزاکوچک جنگلی بود.

عبدالله‌پور از مغفول ماندن کنگره میرزا در گیلان ابراز تأسف کرد و ادامه داد: متأسفانه تاکنون اقدام کاملی برای شناساندن میرزا کوچک‌خان به جامعه صورت نگرفته است. مسئولان امر باید با همت عالی و پشتکار درصدد انجام اقدامات مؤثر فرهنگی با تکیه بر توانمندی‌ها و انگیزه نسل جوان باشند.

وی با تأکید بر اهمیت شناخت صحیح از آرمان‌های میرزا بویژه برای مردم گیلان بیان کرد: با وجود اینکه میرزا گیلانی بود اما بسیاری از مردم این استان حتی محل شهادت وی را نمی‌دانند. به همین دلیل انشالله یادمان میرزا کوچک جنگلی را در محل شهادت ایشان احداث و مسیر دسترسی آن را نیز ایجاد می‌کنیم تا این سرمایه فرهنگی کشور شناسانده و مورد پاسداشت قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha