برشمردن ویژگی‌های علویون / شهید استوار پای فرامین قرآن ایستاد
کد خبر: 4017951
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

برشمردن ویژگی‌های علویون / شهید استوار پای فرامین قرآن ایستاد

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه امام علی(ع) در فراز پایانی خطبه 182 نهج‌البلاغه، 6 ویژگی را برای برادران و همرزمان خود تبیین فرموده است، به تشریح این ویژگی‌ها پرداخت.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۱۱ آذر در نخستین سالگرد سرلشگر شهید استوار محمودآبادی و نخستین یادواره شهدای مقاومت استان فارس با گرامیداشت شهدای مدافع حرم، به فراز پایانی خطبه ۱۸۲ از نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) برای برادران و همرزمان خود 6 ویژگی تبیین فرموده که این ۶ ویژگی درباره شهید استوار نیز مصداق دارد.

وی با بیان اینکه نخستین ویژگی تلاوت قرآن است، افزود: شهید استوار پای فرامین قرآنی ایستاد و وقتی دید که پای سند تحول آموزش و پرورش کسی نایستاده، استوار ایستاد و تلاش کرد برای اینکه قرآن کتاب تربیت نسل جدید شود و تحول در عرصه آموزش و پرورش رخ دهد و امیدواریم این مسیر ادامه یابد.

آیت‌الله دژکام، دومین ویژگی را عمل به وظیفه برشمرد و گفت: منطق ۴۲ سال انقلاب که پیروزمندانه پیش رفته این بوده که موظف به وظیفه هستیم نتیجه را خدا مشخص می‌کند؛ این منطق پیروز است و امروز هم راه پیروزی مقاومت و محکم ایستادن و وظیفه الهی را اجرا کردن است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه سنت اهل بیت و خاندان پیامبر را زنده کردن ویژگی دیگر است، گفت: ارتباطی که شهید سلیمانی از شرق تا غرب دنیای اسلام ایجاد کرد؛ برای این بود که سنت پیامبر را احیا کند. تفرقه بین امت وقتی حل می‌شود که همه سنت پیامبر را مدنظر قرار دهیم.

وی با تصریح اینکه بدعت‌ستیزی دیگر ویژگی بود که امام علی(ع) بیان کردند، گفت: شهدا مقابل هر چیزی که خلاف راه و رسم اهل بیت(ع) بود، ایستادند و دعوت به جهاد را بدون‌ پاسخ نگذاشتند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: ویژگی پایانی که جمع همه کمالات در این یک جمله است، اعتماد کردن به رهبر و ولی فقیه است. اطاعت از رهبر تا لحظه آخر عمر ویژگی شهید استوار بود، اعتماد به رهبر کرد، پای فرمان رهبر ایستاد و اطاعت کرد و حرف رهبر را به کرسی نشاند.

وی با بیان اینکه هر ۶ ویژگی که امام علی بیان کردند در شهدا به ویژه شهید استوار مصداق داشته است، گفت: امید است که راهشان توسط نسل جوان و فرزندان شهید استوار ادامه پیدا کند.

انتهای پیام
captcha