«هم‌نفس»؛ روایت موسیقایی از شروع همه‌گیری کرونا تا امروز
کد خبر: 4020700
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
در آیین رونمایی از آلبوم «هم‌نفس» مطرح شد؛

«هم‌نفس»؛ روایت موسیقایی از شروع همه‌گیری کرونا تا امروز

مدیر موسیقی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران گفت: آلبوم «هم‌نفس» روایت موسیقایی از شروع همه‌گیری کرونا تا امروز و روایتی از غیرت، همبستگی و مبارزه تمام عزیزانی که در این عرصه تلاش کردند، است.

به گزارش ایکنا، آیین رونمایی از آلبوم «هم‌نفس» اثری به پاس قدردانی از زحمات کادر درمان، دوشنبه ۲۲ آذر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

امیرحسین سمیعی، مدیر موسیقی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که توانستیم مجموعه‌ای هر چند کوچک به پاس قدردانی از زحمات کادر درمان در این دو سال، تولید کنیم. این آلبوم، روایت موسیقایی از شروع همه‌گیری کرونا تا امروز و روایتی از غیرت، همبستگی و مبارزه تمام عزیزانی که در این عرصه تلاش کردند، است.

وی افزود: هدف ما در مدیریت موسیقی، این است تا قطعات موسیقی را با رعایت استانداردها و اصول موسیقی تولید کنیم. اگر قرار است موسیقی در سبد خانواده مردم قرار بگیرد، بهتر است یک موسیقی اصیل با قواعد و چهارچوب اصولی باشد. در همین راستا تلاش شده است تا این مجموعه نیز با همین ویژگی‌ها تولید شود.

سمیعی بیان کرد: شعر آلبوم هم‌نفس، به‌صورت داستان‌وار ماجرای این دوسال را از قبل کرونا شروع می‌کند و در ادامه به همه‌گیری و اتفاق‌هایی که در این مسیر افتاده و به از دست دادن‌ها، ایثار و از خودکذشتگی و شهامت می‌پردازد و در نهایت به تبلور دانش و رهایی می‌رسد.

وی اظهار کرد: باید از آهنگساز این آلبوم آقای آرمان مهربان که پیش از این با ما همکاری داشتند نیز تشکر کنم. ما سعی کردیم از انتخاب نام‌های تکراری اجتناب کنیم، از همین رو، عنوان روایت موسیقایی را برای این آلبوم استفاده کردیم.

سمیعی: «هم نفس» روایت موسیقایی از شروع همه‌گیری کرونا تا امروز است

آرمان مهربان، آهنگساز آلبوم «هم‌نفس» نیز در این مراسم گفت: در طی این دو سال گذشته، کسی نیست که به شکلی از این اتفاق آسیب ندیده باشد. امیدوارم هرچه زودتر این روزها تمام شود و به روزهای روشنایی برگردیم.

وی افزود: شعر آقای سلیمان‌پور در این آلبوم شعر بلند و داستان‌گونه است، به همین خاطر کار آهنگساز را سخت می‌کند. این آلبوم در ۵ موومان است. بخش اول و آخر فقط موسیقی است و داستان در سه موومان میانی روایت می‌شود. در آخر باید تشکر کنم از مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی ـ هنری که ما را در تولید این اثر حمایت کرده است.

همچنین بابک منصور افشار، دکتر مغز و اعصاب از بیمارستان مسیح دانشوری که به عنوان نماینده‌ای از کادر درمان در این مراسم حضور داشت، گفت: بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان بیمارستان پایلوت در حوزه کرونا از همان اول شروع به فعالیت کرد و در ادامه نیروهایی در بخش پرستاری و پزشکی جذب کرد.

وی بیان کرد: تمام قسمت‌های این بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرد. روزهای اول، روزهای سختی برای همه ما بود اما از همان روزهای اول با عشق در خدمت هموطنانمان بودیم. تمام کارهایی که انجام دادیم، وظیفه انسانی ما بوده و کار ویژه‌ای نبوده است. با تمام میل و علاقه در خدمت مردم هستیم و خواهیم بود. در آخر باید از همه کسانی که در تولید این آلبوم همکاری داشتند، تشکر کنم.

سمیعی: «هم نفس» روایت موسیقایی از شروع همه‌گیری کرونا تا امروز است

در این مراسم، علی داوودی و علی مؤدب، از شاعران کشورمان به شعرخوانی پرداختند همچنین برنامه زنده‌ای با حضور آرش رستمی خواننده و آرمان مهربان، نوازنده پیانو اجرا شد.

سمیعی: «هم نفس» روایت موسیقایی از شروع همه‌گیری کرونا تا امروز است

در پایان این مراسم که با حضور علی زندوکیلی، معاون هنری سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و جمعی از چهره‌های هنری و فرهنگی برگزار شد، از آلبوم موسیقی «هم‌نفس» رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha