مسئولان باید مسئولیت و مقام را امانت بدانند
کد خبر: 4021483
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

مسئولان باید مسئولیت و مقام را امانت بدانند

امام‌جمعه خوی، گفت: مسئولان باید مسئولیت، پست و مقام را امانت بدانند زیرا در یک چشم بهم زدن مسئولیت تمام می‌شود.

حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امام جمعه خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، ۲۶ آذر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: کسی که قلبش را تطهیر کند می‌تواند تقوای الهی را خصوصا در خلوت‌ها رعایت کرده و زمانی اعضا و جوارح می‌توانند عابد شوند که قلب به او اجازه دهد و بخواهد و میل داشته باشد.

وی افزود: تمام قوای انسان ابزار قلب آدمی بوده و تا از قلب نبارد از اعضا و جوارح خیر نمی‌روید و از دیدگاه قرآن تا قلب انسان احیا نشود، انسان در مرحله حیات نازله است که با ممات تفاوتی ندارد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی بیان کرد: ایام شهادت حضرت زهرا(س)  پیش روی ما قرار دارد و جامعه ما در مقطع کنونی به الگوگیری از حضرات معصومین(ع) نیاز دارد و جامعه ما به روش و منش و فکر آن‌ها نیاز دارد.

وی ادامه داد: جنگ کنونی، جنگ الگوها بوده و از زمین و آسمان الگو به نسل ما معرفی می‌شود که در این موقعیت برای درست تشخیص دادن و انتخاب درست نیاز به عقلانیت است و خداوند متعال با عنایت خاص خود حضرت زهرا(س) را به وجود آورده است تا یک الگوی ابدی و جاودانه برای تمام ادوار تاریخ باشد.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) به برهه تاریخی خاصی اختصاص ندارد و کسی نمی‌تواند بگوید که به درد این روزگار نمی‌خورد و اگر به خطبه‌های حضرت توجه شود بیانگر این است که حضرت چطور از ادوار تاریخی خبر می‌دهد.  

وی گفت: هیچ کس قابلیت مقایسه شدن و هم‌ردیف قرار گرفتن با اهل بیت(ع) را ندارد و علمای اهل سنت نیز به آن اذعان دارند پس سخنان موهون آن عالم سنی را نه تنها علمای شیعه بلکه بلافاصله عالمان اهل سنت نیز محکوم کردند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی عنوان کرد: مواظبت در چنین مواقعی اهمیت ویژه‌ای دارد و به دشمنانی که دنبال به راه انداختن اختلافات قومی و جنگ مذهبی هستند نباید میدان داد تا به مقصود خود برسند و از  جمله محورهای وحدت بین مسلمین، محبت اهل بیت(علیهم‌السلام) است. 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اهانت به مقدسات اهل سنت را حرام شرعی دانسته و ما بر مذهب و عقیده خود مصریم و آن را حق می‌دانیم، اما در اثبات حقانیت خودمان به غیر از راه صواب و استدلال و سیره اهل بیت، توهین، فحش و خارج شدن از دایره ادب را در شان محبان اهل بیت نمی‌بینیم.

امام‌جمعه خوی اضافه کرد: ائمه (علیهم‌السلام) همواره شیعیان را دعوت به وحدت و احترام نسبت به برادران اهل سنت کردند.

وی افزود: مسئولان باید مسئولیت، پست و مقام را امانت بدانند زیرا در یک چشم بهم زدن مسئولیت تمام می‌شود و طبق منویات مقام معظم رهبری که فرمودند:«گناه یک مسئول این است که از آن فرصتی که در دستش بود و می‌توانست استفاده بکند، استفاده نکند». 

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی بیان کرد: مسئولان باید به رضایت الهی توجه کنند و مسئول نظام اسلامی آنچه ملاحظه می‌کند فقط باید رضایت الهی و خون شهدا و مظلومیت مردم باشد و به رضایت اصحاب ثروت و قدرت توجه نکنند. 

وی با اشاره به مولفه‌های مسئولان انقلابی، گفت: توجه ویژه به مناطق محروم، عملیاتی کردن اصول، انضباط کاری، انضباط مالی، پیگیری و عمل به موقع، مهرورزی، صبر و بردباری، عدالت و انصاف و توازن در توسعه و عمران شهری، گره‌گشایی از مؤلفه‌های مسئولان انقلابی است. 

انتهای پیام
captcha