جمعیت اسلامی وفا در بحرین درگذشت سفیر ایران در صنعا را تسلیت گفت
کد خبر: 4022660
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶

جمعیت اسلامی وفا در بحرین درگذشت سفیر ایران در صنعا را تسلیت گفت

جمعیت اسلامی وفا در بحرین در پیامی درگذشت سفیر ایران در یمن، شهید حاج حسن ایرلو را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، این جمعیت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این ضایعه بزرگ را به ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خانواده این شهید باسعادت، ملت و دولت ایران تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای آن عزیز درگذشته رحمت و علو درجات را مسئلت می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه آمده است: با اندوه فراوان، خبر شهادت مجاهد بزرگ حاج حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری یمن را دریافت کردیم.

وی عمری طولانی را به ایثار در راه خدا و خدمت در کشورهای اسلامی مختلف سپری کرد تا آنکه به کرونا مبتلا شد و دولت‌های متجاوز در تسهیل بازگشت وی برای معالجه به جمهوری اسلامی تعلل کردند.

در این بیانیه تصریح شده است که این شهید سعادتمند آخرین مأموریت خود را به نمایندگی از جمهوری اسلامی در یمن و حمایت از مردم سرافراز یمن در برابر تجاوزات آمریکایی ـ سعودی به انجام رساند.

وی در دوران دفاع مقدس در برابر رژیم کافر بعثی، به مقام جانبازی نائل آمده و یکی از مجروحان شیمیایی این جنگ بود و دو برادر گران‌قدر آن بزرگوار نیز در جنگ تحمیل به فیض شهادت نایل آمدند.

این شهید بزرگوار یکی از اولین پیشگامانی بود که از جهاد مردم لبنان در مقابله با اشغالگران صهیونیستی حمایت کرد و آن‌ها را در این راه مساعدت نمود.

جمعیت اسلامی وفا در پایان این بیانیه، این ضایع بزرگ را به ویژه به مردم بحرین نیز تسلیت گفته و بیان کرده است که وی در حمایت از آرمان مردم بحرین و دیگر مردم منطقه در هر سطح ممکن، از سابقه درخشانی برخوردار بود.

انتهای پیام
captcha