2000 زوج نابارور در اردبیل صاحب فرزند شدند
کد خبر: 4022728
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

2000 زوج نابارور در اردبیل صاحب فرزند شدند

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: سالانه به طور متوسط بیش از ۶ هزار نفر برای رفع مشکل نازایی خود به این مرکز مراجعه می‌کنند که حدود یک سوم این تعداد که مراحل درمانی خود را تا اخذ نتیجه پیگیری کرده‌اند، در حدود ۲ هزار زوج نابارور در اردبیل صاحب فرزند شدند.

مهران اوچی جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، یکم دی‌ماه، در نشست با شهردار اردبیل، اظهار کرد: سالانه به طور متوسط بیش از ۶ هزار نفر برای رفع مشکل نازایی خود به این مرکز مراجعه می‌کنند که حدود یک سوم این تعداد که مراحل درمانی خود را تا اخذ نتیجه پیگیری کرده‌اند، در حدود ۲ هزار زوج نابارور در اردبیل صاحب فرزند شدند.

وی اظهار کرد: این نهاد در حوزه سلامت باروری زیرساخت‌های مناسبی جهت ارائه خدمات درمانی به زوجین نابارور ایجاد کرده و با توجه به نیازسنجی دقیق با ایجاد مرکز درمان ناباروری قفقاز بخشی از دانش فنی پژوهشگاه رویان که یک قطب تحقیقاتی و فناوری در تراز بین‌المللی و پیشگام در توسعه علم، فناوری و نوآوری در علوم زیستی است را در استان اردبیل بومی‌سازی کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: کمک به رفع نیازهای استان و ایجاد بستر لازم برای فعالیت‌های توسعه‌ای در اولویت این نهاد قرار دارد و راه‌اندازی مراکز درمان ناباروی، رشد فناوری گیاهان دارویی، نوآوری و شکوفایی، آموزش تخصصی کوتاه مدت، آموزش علمی کاربردی، مطالعات شهری و بیوتکنولوژی صنعتی در این راستا صورت گرفته است.

اوچی‌اردبیلی، از برنامه‌ریزی برای افتتاح خط تولید نشاسته حفاری جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد و اظهار کرد: با آغاز به کار این واحد تولیدی، یک طرح مطالعاتی و تحقیقاتی به تجاری‌سازی خواهد رسید و به تولید یک ماده استراتژیک در صنعت نفت که وارداتی است، کمک خواهد کرد.

وی، به آمادگی جهاد دانشگاهی برای همکاری با شهرداری اردبیل اشاره کرد و گفت: این ۲ نهاد در گذشته همکاری‌های خوبی با هم داشته‌اند که گسترش آن می‌تواند به اجرای برنامه‌های عملیاتی کمک کند.

محمود صفری، شهردار اردبیل، هم در این نشست گفت: تلاش و همت جهاد دانشگاهی در ایجاد زیرساخت‌های پژوهشی و درمانی قابل تقدیر است.

وی، مرکز درمان ناباروری را اوج فعالیت جهاد دانشگاهی در استان اردبیل دانست و افزود: کمک به رفع مشکل نازایی خانواده‌ها و امیدآفرینی برای آنها خدمت ارزشمندی است که جا دارد با حمایت و مساعدت مسئولان فضای لازم برای توسعه آن فراهم شود.

شهردار اردبیل، به ظرفیت جهاد دانشگاهی استان اردبیل در زمینه آموزشی اشاره کرد و افزود: خدمات آموزشی این نهاد مطابق با مطالبات جامعه و در راستای مهارت‌افزایی و توانمندسازی نیروی انسانی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha