شاخص سواد در گلستان به ۹۶ درصد رسیده است
کد خبر: 4022844
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان:

شاخص سواد در گلستان به ۹۶ درصد رسیده است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان در گردهمایی رؤسای ادارات سوادآموزی شرق استان گفت: شاخص سواد در استان گلستان تا سال‌جاری با تلاش‌های آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی به ۹۶/۶ درصد رسیده است.

گردهمایی رؤسای ادارات سوادآموزی شرقبه گزارش ایکنا از گلستان، محمد حبیبی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان در مراسم گردهمایی رؤسای ادارات سوادآموزی شرق استان که امروز یکم دی‌ماه برگزار شد، با اشاره به نهضت سوادآموزی به‌عنوان مولود و ثمره انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل(ره) گفت: یکم تا هفتم دی‌ماه هفته گرامیداشت نهضت سوادآموزی نامگذاری شده و امسال در چهل و دومین سالگرد تأسیس نهضت سوادآموزی قرار داریم. شاخص سواد در استان گلستان تا سال‌جاری با تلاش‌های آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی به ۹۶/۶ درصد رسیده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه شاخص سواد در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۴۸/۸ درصد بود، تصریح کرد: سهمیه تخصیصی جذب بی‌سوادان امسال استان گلستان ده هزار و ۵۰ نفر است که درصدد هستیم حجم ابلاغی را در دوره‌های مختلف سوادآموزی تحت پوشش آموزش قراردهیم.

حبیبی گفت: سوادآموزی شامل سه دوره آموزش است که از این سه دوره امسال ظرفیت دوره انتقال صددرصد انجام شده و با توجه به اینکه مهلت ثبت نام در دوره‌های تحکیم و سواد تا ۱۵ دی ادامه دارد تاکنون ۷۰ درصد حجم ابلاغی به استان جذب کلاس‌های سوادآموزی شده‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان در پایان از افراد بی‌سواد و کم‌سواد خواست تا برای ثبت نام در کلاس‌های سوادآموزی به دفاتر نهضت سوادآموزی در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha