تشرف بیش از ۱۰۰۰ زائر پیاده به مشهد در ایام فاطمیه
کد خبر: 4025082
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

تشرف بیش از ۱۰۰۰ زائر پیاده به مشهد در ایام فاطمیه

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: همزمان با ایام فاطمیه بیش از 1000 زائر پیاده در قالب چند کاروان زیارتی به حرم مطهر رضوی مشرف خواهند شد.

 زائر پیاده حسین رضائی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام شهادت دخت نبی مکرم حضرت فاطمه زهرا(س) بیش از 1000 زائر پیاده به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف خواهند شد.

وی افزود: این تعداد از زائرین با حضور آقایان در قالب چندین کاروان عازم مشهد هستند که در روزهای آینده مسیر نیشابور به مشهد را پیاده طی خواهند کرد تا در شب شهادت حضرت زهرا (س) برای عرض ارادت و تسلیت به محضر امام رضا(ع) تشرف یابند.

رضائی با اشاره به فعالیت 6 ایستگاه صلواتی در مسیر برای پذیرایی از زائران گفت : در بین مسیر ایستگاه‌های صلواتی بینالود، مسجد امام حسن مجتبی(ع)، سالار زینب، جواد الائمه، رباط خاکستری میراث فرهنگی و مجموعه بزرگ امام هادی (ع) برای اسکان این زائران آماده شده و پذیرایی از میهمانان علی بن موسی الرضا(ع) در این ایستگاه‌ها صورت خواهد گرفت.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ابراز کرد: 47 زائر پیاده عراقی پس از 34 روز پیاده‌روی در مسیر کربلا تا مشهد همراه سایر مشتاقان در روز شهادت حضرت زهرا(س) به زیارت امام هشتم مشرف خواهند شد.

رضایی بیان کرد: پذیرایی از زائران پیاده در طول مسیر و ارائه خدمات اقامت و اسکان در مشهد توسط جمعیت خدمتگزاران زائرین پیاده امام رضا(ع) انجام می‌شود. 

وی اظهار کرد: در دهه اول و دهه دوم فاطمیه نیز کاروان‌های پیاده زیادی به مشهد مشرف شدند و هر ماهه 100 زائر اولی از نقاط محروم کشور به دعوت خیریه همسایه آفتاب و زائرسرای شریعت‌مدار، مهمان مضجع منور رضوی هستند که ارائه این خدمات چندین ماه است از مبدأ تا مقصد توسط جمعیت خدمتگزاران صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha