کنگره بین‌المللی شعر «خاتم سلیمانی» پایان یافت
کد خبر: 4026370
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

کنگره بین‌المللی شعر «خاتم سلیمانی» پایان یافت

مراسم اختتامیه سومین کنگره بین‌المللی شعر «خاتم سلیمانی» با حضور جمعی از شاعران برجسته کشورمان در شیراز برگزار شد.

کنگره بین‌المللی شعر «خاتم سلیمانی»، اختتامیهبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم اختتامیه سومین کنگره بین‌المللی شعر «خاتم سلیمانی» با حضور جمعی از شاعران برجسته کشورمان عصر دیروز، 14 دی‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

 ارسلان اشرافی، معاون فرهنگی دادگستری استان فارس در این مراسم گفت: تاریخ ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ نقطه عطفی در تاریخ ایران به شمار می‌رود؛ در این تاریخ سردار حاج قاسم سلیمانی به درجه رفیع شهادت نائل شد و نام او در کنار سایر سربازان این سرزمین برای همیشه جاویدان شد.

وی با بیان اینکه این واقعه از ابعاد گوناگون قابل بحث است اما توصیف عظمت این حادثه فقط در روایت ادیبان و به ویژه شاعران ممکن است، افزود: آنان با زبان آهنگین به روایتگری پرداختند و همین موضوع باعث تحولاتی شگرف در تاریخ ادبیات ایران شده است.

اشرافی بیان کرد: ادبیات مقاومت که شاخه‌ای از ادبیات انقلاب است، موضوع شهادت سردار سلیمانی را از مرزهای جغرافیایی طبیعی ایران عبور و جنبه بین‌المللی و فرا مرزی به آن داده است. آتشی نه فقط در دل شاعران پارسی‌گوی بلکه بر هر نقطه‌ای از جغرافیای فرهنگی ایران در دل شاعران آزادی‌خواه در نقاط مختلف جهان برپا کرده است و این آتش به گونه‌ای است که نه تنها خاموش شدنی نیست بلکه روز به روز زبانه می‌کشد.

وی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی، فرمانده‌ای بی‌بدیل و نظامی بی‌نظیر بود، اظهار کرد: ایشان شمشیر اسلام را بر فرق متجاوزان و ظالمان در هر نقطه‌ای از این کره خاکی بی‌محابا و بدون ادعا فرود آورد و بسیار به‌جا است او را سیف‌الاسلام نامید اما در عین حال ایشان احساس لطیفی داشت و این احساس در رویارویی با فرزندان شهدا و یتیمان هویدا می‌شد.

معاون فرهنگی دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه ایشان دلبسته پست و درجه و میز و صندلی نبود، بیان کرد: این با وجود آن بود که در طول جنگ تحمیلی و پس از آن فرماندهی قسمت‌های حساس سپاه پاسداران را در داخل و خارج از ایران به عهده داشت و در ایران، عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و دیگر نقاط خاورمیانه بر قراری امنیت مرهون تلاش‌های بی وقفه اوست.

موسوی در پایان گفت: تأکید ایشان برای استفاده از عبارت سرباز قاسم سلیمانی بر سنگ قبرش به این دلیل بود که پیش‌بینی می‌کرد شاید بعدها دیگران شهادتش را نیز حربه‌ای برای استفاده خویش کنند و به همین خاطر از وقوع این رویدادهای تلخ جلوگیری کرد.

یادآور می‌شود، در این مراسم از برگزیدگان این جشنواره قاسم بای از رامیان گلستان، لعیا محمدی از قزوین، علی سلیمانی از تهران، حسن خسروی وقار از قم، سید علی‌اکبر سلیمانی از یاسوج تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha