حضرت زهرا(س) فاتح جبهه انحراف‌ستیزی بود
کد خبر: 4026736
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
آیت‌الله علم‌الهدی:

حضرت زهرا(س) فاتح جبهه انحراف‌ستیزی بود

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: جبهه انحراف‌ستیزی در دست حضرت بود و در این ستیز و نبرد، حضرت آنقدر موفق شد که آن روز سه تا هفت نفر «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌ُّالله» می‌گفتند، اما امروز روی کره‌زمین حدود 400 میلیون «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌ُّالله» می‌گویند.

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی  امام جمعه مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، امروز 16دی‌ماه، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، بیان کرد: وجود مقدس حضرت صدیقه اطهر (س) و وجود امیرالمؤمنین(ع) را با یک ویژگی و خصوصیت معرفی می‌کنند آن خصوصیت و ویژگی، رزمنده بودن و در ستیز بودن حضرت است.

وی افزود: از صدر اسلام تاکنون افراد متدین همواره در عرصه زندگی خود باید در مبارزه و ستیز باشند. سیره ائمه را هم بررسی کنیم، می‌بینیم همه عمر ائمه‌اطهار همواره در مبارزه و ستیز با کفر و انحراف بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: این خاصیت مؤمن است که نمی‌تواند در برابر کفر، انحراف منحرف و دستگاه‌های منحرف‌ساز که مرد و زن متدین را در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از مسیر حق منحرف می‌کنند، ساکت بشیند، لذا این خاصیت مؤمن است که همه عمرش بایستی در مبارزه و ستیز باشد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه می فرماید: وَ مَا الَّذِی نَقِمُوا مِنْ اَبِی الْحَسَنِ(ع) نَقَمُوا مِنْهُ وَ اللهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ، وَ قِلَّةَ مُبالاتِهِ بِحَتْفِهِ، وَ شِدَّةَ وَطْأَتِهِ، وَ نَکالَ وَقْعَتِهِ، وَ تَنَمُّرَهُ فِی ذاتِ اللهِ. لذا وجود مقدس حضرت صدیقه زهرا(س)عامل و ریشه اصلی همه دشمنی‌ها عداوت ها و قهر و غضب ها نسبت به همسر بزرگوارشان را در این چهار نکته معرفی می کنند.

علم‌الهدی ابراز کرد: حضرت فرمودند: چهار خصوصیت در مولا بود که این چهار خصوصیت عامل دشمنی با ایشان شد، اول شمشیر بران علی بود، دوم موقعیت دین‌مداری و در دفاع از دین و مبارزه حضرت با دشمنان خدا و در مبارزات پایش محکم بود و هیچ تزلزلی بر ایشان وارد نمی‌شد.

وی افزود: خصوصیت سوم امیرالمؤمنین(ع) در بیان حضرت صدیقه زهرا(س) این بود که حضرت در مرحله مبارزه بی‌باکانه اقدام می‌کرد. در مقام حفظ خودش نبود، به دنبال محبوبیت اجتماعی نبود و خاصیت چهارم که در حضرت بود و باعث شد دشمنی به ایشان بورزند، پلنگ خویی ایشان در راه خدا بود، این خصوصیت در حضرت یعنی اینکه در مبارزه دست بردار نبود یا می‌کشت و یا کشته می‌شد و در درگیری با دشمنان خدا این چنین حالتی داشت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این چهار خصوصیت باعث شد، عده‌ای با امام علی(ع) دشمن شوند و بعد از پیغمبر(ص) این دشمنی‌ها را علنی کنند. حضرت علی(ع) تا قبل از رحلت نبی مکرم کفر ستیز بودند.

وی با بیان اینکه انحراف‌ستیزی از کفر‌ستیزی سخت‌تر است، عنوان کرد: امام علی(ع) در کفرستیزی تنها مبارزه می‌کرد، اما وقتی نوبت به انحراف‌ستیزی رسید. حضرت علی(ع) با آن همه قدرت از عهده برنیامد و حضرت زهرا(س) به کمک حضرت علی(ع) آمد و در میدان انحراف‌ستیزی صف اول حضرت زهرا(س) قرار گرفت و حضرت را در انحرافستیزی کمک کرد.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: به فرموده امام باقر(ع) بعد از پیغمبر(ص) همه مرتد شدند، به جز سه تا هفت نفر، اما بقیه از فرمایش پیامبر خارج شدند و فقط همین تعداد بودند که «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌ُّالله» می‌گفتند و بقیه به سفارش پیغمبر(ص) عمل نمی‌کردند. انحراف امت را گرفت و تنها مبارزه میدان انحراف حضرت صدیقه زهرا بود.

وی افزود: از شمشیر علی(ع) در آن زمان کاری برنمی‌آمد، چرا که امیرالمؤمنین(ع) اگر شمشیر را از غلاف در می‌آورد در آن شرایط حاکم ریشه اسلام‌زده می‌شد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: در این شرایط میدان جنگ دست صدیقه اطهر(س) بود. جبهه انحراف‌ستیزی در دست حضرت بود و در این ستیز و نبرد حضرت آنقدر موفق شد که آن روز سه نفر می‌گفتند، «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌ُّالله»، اما امروز روی کره زمین حدود 400 میلیون «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌ُّالله» می‌گویند.

علم‌الهدی ادامه داد: در این انحراف ستیزی زهرای اطهر فاتح شدند و این همانند پیروزی‌های علی(ع) در جنگ‌های ایشان بود، اما این انحراف‌ستیزی به قیمت شهادت حضرت زهرا(س) و درد و رنج امیرالمؤمنین(ع) در یک عمر ختم شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: فتح این انحراف‌ستیزی با حضرت زهرا(س) بود، اما این به سادگی نبود تا حضرت علی(ع) بایستد و نگاه کند، بر سر حضرت زهرا(ع) بین در و دیوار چه می‌آید. مصیبت حضرت فاطمه زهرا(س) آنقدر سنگین بود که قبل از وقوع حضرت رسول(ص) را غمگین کرده بود.

انتهای پیام
captcha