اسقف فلسطینی: موجودیت مسیحیان قدس در معرض نابودی کامل است
کد خبر: 4027525
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

اسقف فلسطینی: موجودیت مسیحیان قدس در معرض نابودی کامل است

یکی از رهبران مسیحیان ارتودکس فلسطین با انتشار مقاله‌ای در روزنامه تایمز لندن درباره تهدید موجودیت مسیحیان قدس از سوی صهیونیست‌های اشغالگر هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، اسقف تئوفیلوس سوم، از رهبران مسیحیان ارتودکس فلسطین  می‌گوید که هدف گروه‌های افراطی رژیم صهیونیستی اخراج کامل مسیحیان از شهر قدیمی قدس اشغالی است.

تئوفیلوس سوم، در مقاله‌ای که در ستونی در روزنامه بریتانیایی تایمز لندن در روز یکشنبه منتشر شد، آورده است که هدف گروه‌های افراطی صهیونیست بیرون راندن جامعه مسیحی از شهر قدیمی قدس است که شامل مکان‌های مقدس برای یهودیت، مسیحیت و اسلام است.

این اسقف مسیحیان قدس در مقاله‌ای که یک روز پس از جشن کریسمس ارتدکس رومی منتشر شد، نوشت: موجودیت ما در قدس در خطر است.

وی ادامه داد: کلیساهای ما از سوی گروه‌های افراطی اسرائیلی تهدید می‌شود و به دست این افراط‌گرایان صهیونیست جامعه مسیحی در قدس آسیب زیادی می‌بیند.

اسقف تئوفیلوس گفت: برادران و خواهران ما قربانی جنایات نفرت هستند، کلیساهای ما مرتباً مورد هتک حرمت و تخریب و روحانیون ما مکرراً مورد ارعاب قرار می‌گیرند.

 یک نهاد رسمی فلسطینی نیز چهارشنبه گذشته، نسبت به طرح رژیم صهیونیستی که حضور مسیحیان در قدس را هدف قرار می‌دهد، هشدار داد.

دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در قدس در 26 دسامبر گذشته تصمیم گرفت این اسقف مسیحیان قدس را به پرداخت جریمه 13 میلیون دلاری به صندوق ملی یهودیان ملزم کند که خود هجمه جدیدی علیه موجودیت مسیحیان در قدس است.

به گفته رهبران مسیحی فلسطینی در گذشته مسیحیان ۲۰ درصد از جمعیت قدس را تشکیل می‌دادند، اما امروز تعداد آنها کمتر از ۲ درصد است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، یک سازمان مذهبی صهیونیستی با عنوان «عطرت کوهانیم» تلاش می‌کند تا با خرید املاک و مستغلات از مسیحیان و مسلمانان، شهر قدیمی قدس و سایر محله‌های قدس شرقی را با ساکنان یهودی جایگزین کند.

انتهای پیام
captcha