60 درصد حافظان قرآن البرز بانوان هستند
کد خبر: 4031619
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

60 درصد حافظان قرآن البرز بانوان هستند

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از وجود 20 هزار حافظ قرآن در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 60 درصد حافظان قرآن در این استان، بانوان هستند.

قرآن

سیده‌زهرا حسینی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز به بانک اطلاعاتی حافظان قرآن‌ کریم در استان اشاره کرد و گفت: آمار حافظان قرآن‌ کریم را از طریق دبیرخانه اعطای مدرک تخصصی حفاظ‌ داریم.

وی از وجود 20 هزار حافظ قرآن در البرز خبر داد و اظهار کرد: سازمان دارالقرآن تنها نهاد تخصصی است که در زمینه حفظ قرآن فعالیت می‌کند و در این میان آزمونی که سالانه گرفته می‌شود مدرک تخصصی معادل دانشگاهی صادر می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه برای این حافظان از دیپلم تا دکترا مدرک داده می‌شود که بتوانند در دانشگاه ادامه تحصیل بدهند، افزود: در حال حاضر 60 درصد حافظان قرآن در استان البرز بانوان هستند.

حسینی در ادامه با اشاره به کمبود اعتبار قرآنی استان، بیان کرد: کمبود اعتبار عامل مهم در عدم اجرای برنامه‌های قرآنی است و ارشاد البرز برای انجام فعالیت‌های قرآنی به نسبت برخی استان‌ها اعتبار کمی دارد.

وی اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برای تقویت ارزش‌های دینی و اشاعه فرهنگ قرآنی در بین جوانان و نوجوانان دوره‌های متنوعی را برگزار می‌کند و خوشبختانه در استان استقبال نوجوانان و جوانان از برنامه‌های قرآنی بسیار خوب است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به اینکه این اداره‌کل بر توسعه فعالیت‌های قرآنی در روستاها و مناطق محروم و حاشیه‌نشین تأکید جدی دارد، گفت: امروز دشمن با جنگ نرم وارد عرصه شده و درصدد از بین بردن فرهنگ دینی در جامعه است و باید فرهنگ قرآنی در جامعه تقویت شود.

انتهای پیام
captcha