«شهود قدسی ۵» برگزیدگانش را معرفی می‌کند
کد خبر: 4033275
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

«شهود قدسی ۵» برگزیدگانش را معرفی می‌کند

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس از برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» فردا، ۱۴ بهمن‌ماه همزمان با ایام دهه فجر در شیراز خبر داد و گفت: بیش از ۴ هزار اثر از دانشجویان سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

محمدرضا غلامپور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارسمحمدرضا غلام‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با ایام دهه فجر پنج‌شنبه، 14 بهمن با حضور جمعی از مسئولان استانی و علمای حوزه‌های علمیه و اساتید دانشگاه‌ها در مجتمع عدالت جهاددانشگاهی فارس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنواره دانشجویی تجسمی قرآن و هنر (شهود قدسی) ویژه دانشجویان سراسر کشور به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان فارس برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در قالب سه رشته پوستر، تصویرسازی و لوگوتایپ به صورت دو سالانه برگزار می‌شود.

غلام‌پور با تصریح اینکه موضوعات جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود، افزود: شواهد و مصادیق قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، طراحی لوگوتایپ برای اسامی سوره‌ها و سوگندهای قرآنی، آیات امر به احسان و کمک به نیازمندان، آیات مربوط به عدالت، آیات امر به معروف و نهی از منکر، آیات مربوط به نماز، تصویرسازی قصه‌های قرآنی و آیات مربوط به جهاد از اصلی‌ترین موضوعات این جشنواره بود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس با یادآوری اینکه فراخوان این دوره از جشنواره دو سال پیش اعلام شده بود، گفت: طی این مدت بیش از 4 هزار اثر از دانشجویان سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه آثار جشنواره طی دو مرحله داوری شدند که در مرحله  اول 133 اثر از 111 دانشجو در سه رشته لوگوتایپ، پوستر و تصویرسازی انتخاب شدند، گفت: در مرحله دوم داوری در هر رشته 3 نفر به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند.

غلام‌پور اظهار کرد: طی دو سال گذشته در راستای اجرای این جشنواره بیش از 100 کارگاه تجسمی در رشته‌های رقابتی جشنواره در دانشگاه‌های کشور و در استان‌های فارس، خوزستان، مرکزی، تهران و گیلان برگزار شد.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت چندین جلسه نقد آثار تجسمی قرآنی در سه رشته لوگوتایپ، پوستر و تصویرسازی در دانشگاه‌های استان فارس برگزار شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس در پایان گفت: بعد از برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده، نمایشگاه‌هایی از آثار راه یافته به مرحله داوری نهایی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha