دریافت آثار همایش «هنر قرآنی» تا بیستم بهمن ادامه دارد + صوت
کد خبر: 4033425
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

دریافت آثار همایش «هنر قرآنی» تا بیستم بهمن ادامه دارد + صوت

دبیر اجرایی هفتمین همایش ملی «هنر قرآنی» گفت: بیشترین آثار دریافتی در بخش عکاسی، نقاشی و لوگوتایپ بوده است و مشتاقانه تا روز 20 بهمن منتظریم تا آثار به دبیرخانه ارسال شود.

فریدون مردانی، دبیر اجرایی هفتمین همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران با رویکرد «هنر قرآنی» در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با این جشنواره بیان کرد: این هفتمین دوره‌ای است که همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی در حال برگزاری است. این همایش هر دوره دو بخش مقالات به صورت نظری و نمایشگاهی به صورت عملی دارد و عنوان این دوره هنرهای قرآنی است که مجدداً دبیری بخش نمایشگاهی این همایش را به من سپردند.

وی ادامه داد: براساس فراخوان چند بخش عملی طراحی کردیم که هنرمندان و علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. افراد می‌توانند در بخش‌های مختلف مانند: گرافیک شامل لوگوتایپ و پوستر؛ تصویرسازی، نقاشی، تذهیب و خوشنویسی در این همایش شرکت کنند که بخش تذهیب و خوشنویسی در این دوره به همایش اضافه شد.

دبیر اجرایی هفتمین همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی افزود: آثار درحال دریافت است و تعدادی از دانشجویان و علاقمندان به شرکت در این همایش درخواست کردند تا زمان ارسال آثار تمدید شود و این فراخوان تا 20 بهمن ماه 1400 تمدید شد. در حال حاضر آثاری دریافت شده است و بیشترین آثار دریافتی در بخش عکاسی، نقاشی و لوگوتایپ بوده است و مشتاقانه تا روز 20 بهمن منتظریم تا آثار به دبیرخانه ارسال شود.

وی در رابطه با تفاوت این دوره از جشنواره نسبت به دوره‌های پیشین بیان کرد: این دوره تعداد شاخه‌هایی که در نظر گرفته شده نسبت به دوره‌های پیشین بیشتر است؛ در دوره‌های قبلی ما فقط بخش پوستر و عکاسی را داشتیم اما در این دوره بخش‌های دیگری هم اضافه شده که باید ببینیم استقبال در کدام بخش بیشتر است.

کد

مردانی در رابطه با میزان مشارکت در این دوره از همایش را بیان کرد: آمار دقیقی هنوز ارائه نشده اما میزان مشارکت تا الان بد نبوده است. باتوجه به اینکه نمایشگاه به صورت آنلاین است نسبت به نمایش حضوری استقبال کمتر است. البته آن چیزی که من خودم به شخصه انتظار داشتم هنوز رخ نداده است و منتظریم ببینیم با توجه به اینکه مهلت ارسال آثار تمدید شده است مشارکت چه میزان خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما هر دوره یک بخشی هم خارج از فراخوان داریم که از اساتید و اعضای انجمن که سابقه بیشتری دارند دعوت می‌کنیم تا آثار آنها را خارج از فراخوان دریافت کنیم تا در حاشیه نمایشگاه این آثار به نمایش گذاشته ‌شود. اگر فضایی در اختیار داشته باشیم احتمالاً بخش اساتید را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد و بقیه بخش‌ها چون از سراسر کشور ارسال می‌شود، به علت سخت بودن کار به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

مردانی زمان اعلام نتایج را آخر بهمن‌ماه 1400 از طریق صفحه انجمن اعلام کرد.  

انتهای پیام
captcha