تاریخ هر ملتی بخشی از هویت آن ملت است
کد خبر: 4035634
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
نماینده مردم تهران در مجلس:

تاریخ هر ملتی بخشی از هویت آن ملت است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی با بیان اینکه تاریخ وسیله تنبه است برای کسانی که می‌اندیشند، گفت: در واقع تاریخ هر ملتی هویت آن ملت است که اگر کسی از آن آگاهی نداشته باشد اشتباهات خود را تکرار می‌کند.

تاریخ هر ملتی بخشی از هویت آن ملت استبه گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز، 22 بهمن‌ماه در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در مصلی نماز جمعه بوشهر برگزار شد، با بیان اینکه ایام‌الله دهه فجر فرصت خوبی برای مرور دوباره تاریخ انقلاب است، گفت: در تاریخ انقلاب بخش‌های مختلفی وجود دارد که باید به‌صورت مفصل مطالعه و برای نسل نو بیان شود. تاریخ همانند آینه‌ای است که گذشته آن ملت را نمایان می‌کند و هر ملتی به آن نیازمند است. تاریخ پلی است که دیروز را به امروز و امروز را به فردا وصل می‌کند.

وی با بیان اینکه تاریخ وسیله تنبه است برای کسانی که می‌اندیشند، ادامه داد: در واقع تاریخ هر ملتی هویت آن ملت است که اگر کسی از آن آگاهی نداشته باشد اشتباهات خود را تکرار می‌کند. لازم است برای آینده‌ای روشن، جامعه به‌خصوص نسل جوان را با تاریخ آشنا کنیم.

تقوی اظهار کرد: الحمدلله به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها توسعه یافت و عدالت آموزشی برقرار شد و اکنون 10 میلیون دانش‌آموخته فارغ‌التحصیل داریم که چهار میلیون آن دانشجو هستند، 65 هزار عضو هیئت علمی داریم که به تربیت این نسل می‌پردازند و پنج هزار شرکت دانش‌بنیان که در حال فعالیت هستند.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همچنین با اشاره به دستاوردهای انقلاب، گفت: متأسفانه فضای مجازی افکار مردم را تحت‌تأثیر قرار داده است و درصدد کمرنگ نشان دادن دستاوردهای انقلاب است؛ بله اگرچه مشکلاتی در حوزه معیشتی داریم ولی خدمات و تلاش‌های نیروی‌های انقلاب و در رأس آنها رهبر معظم انقلاب، دستاوردها و موفقیت‌هایی را به همراه داشته که با قبل انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی اظهار کرد: ما بعد از انقلاب 210 هزار کیلومتر جاده و بیش از 10 هزار کیلومتر خط ریلی ایجاد کردیم، بیش از 99 درصد روستاها مجهز به برق و امکانات معیشتی هستند. در تولید ملی و صنایع مختلف علمی رتبه 53 در دنیا داشتیم که اکنون به برکت انقلاب اسلامی رتبه 15 را داریم و حتی در برخی رشته‎ها رتبه 7 تا 9 را دارا هستیم که این دستاورد مهمی است.

در پایان این مراسم قطعنامه گرامیداشت چهل‌وسومین بهار انقلاب اسلامی قرائت شد. 

انتهای پیام
captcha