عدالت علوی ترویج شود
کد خبر: 4036716
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

عدالت علوی ترویج شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان امام علی(ع) را تجسم عدل مطلق و آیات قرآن دانست و گفت: مولای متقیان همواره مردم را به خود نزدیک می‌کرد.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، ۲۶ بهمن در دیدار با جمعی از مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی لرستان که به‌مناسبت سالروز ولادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: مداحان و هیئت‌های مذهبی صاحب سخن هستند و صدها مستمع و شنونده دارند و همه از سخنان، وعظ و اشعار ذکر مداحی آنها بهره‌مند می‌شوند.

وی هیئت‌داری و مداحی را مسئولیت و تکلیف دانست و با اشاره به اینکه هر کس هنر و توانایی دارد، این هنر و توانایی برای او ایجاد مسئولیت می‌کند، افزود: هر کس به میزانی که می‌تواند اثرگذار باشد به همان اندازه تکلیف متوجه اوست.

شاهرخی با تأکید بر اینکه جامعه هیئت‌های مذهبی و مداحان در حقیقت غم و شادی معنوی جامعه را مدیریت می‌کنند و مدیریت شادی معنوی و غم در بسط مدیریت و تدبیر آنهاست، افزود: هر جامعه‌ای از شادی معنوی خالی باشد دچار خلأ است کمااینکه در تاریخ، ائمه اطهار(ع) در جلسات ولادت‌ها و شهادت‌ها می‌نشستند و بعد از حادثه کربلا این جلسات به شکلی گستردگی بیشتری پیدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه اشک و نشاط معنوی برای ما آموزه دارد و جامعه نیازمند آشنایی با معارف اسلامی است چراکه این معارف اسلامی است که عزم‌ها را مستحکم می‌کند، افزود: مقاومت جامعه ما در مقابل فشار حداکثری دشمن در سایه آموزه‌های اسلامی معرفت به سیره علوی و فرهنگ عاشوراست.

شاهرخی با تأکید بر اینکه آشنایی با معارف اسلامی با مداحی مداحان فرهنگ‌سازی می‌شود، ادامه داد: هیئت‌های مذهبی و مداحی مداحان تاب‌آوری جامعه را به سرحد عالی رسانده است و در ادامه هم باید این مسیر را ادامه داد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی ما باید مورد پسند نبی مکرم اسلام باشد و همه باید دست به دست هم داده و این سبک زندگی را گسترش دهیم‌، یادآور شد: حکومت در قبال نیازمندان، وظیفه دارد و وظیفه حکومت وظیفه ما را نفی نمی‌کند، لذا باید همه دست به دست هم داده و جاهایی که عقب‌ماندگی وجود دارد را جبران کنیم‌.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب جامعه مداحان و هیئت‌های مذهبی رشد و رویش داشته است، گفت: حضور حماسی و پرشور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب به واسطه مداحی، هئیت‌های مذهبی و سخنوران ایجاد شده است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در جامعه نیازمند الگو هستیم و مولای متقیان الگوی کاملی برای نسل جوان و مؤمنان است، اضافه کرد: نوجوانی و جوانی امام علی(ع) در کنار نبی مکرم اسلام پرشور و پرحماسه گذشت و سراسر زندگی آن حضرت با مجاهدت و معنویت سپری شد کمااینکه آنچه در نظر مولای متقیان ارزش داشت ایمان، تقوا، اخلاص و جهاد است.‌‌

شاهرخی با تأکید بر اینکه امام علی(ع) الگویی برای آزادگان جهان است چون بر این باور بود که عبد غیرخدا نباش چراکه خدا تو را آزاد آفریده‌ است، افزود: امام علی(ع) الگوی کارگزاران است چون حکومتش سراسر مملو از عدل و انصاف بود کمااینکه آن حضرت بر قله ارزش‌ها و فضیلت‌ها ایستاده است چون زهد و بی‌رغبتی علی(ع) نسبت به دنیا شگفت‌انگیز است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه امام علی(ع) از نوجوانی تا شهادت صبر و بصیرت را به همراه خود داشت و این دو ویژگی تا محراب شهادت در او متجلی بود، گفت: سیره علوی پای اسلام ایستادن، حضور میدانی، کار سیاسی، استقامت ورزیدن، مغلوب هوا و هوس نشدن است کمااینکه علی(ع) از ابتدا تا انتها دچار غفلت نشد و واقعیات را درست تشخیص داد و بر ماست که به او تأسی کنیم

وی با بیان اینکه قاطعیت حضرت علی(ع) در پیشبرد راه حق متجلی است چراکه هر جا حق را تشخیص داد، ایستاد، افزود: امام علی(ع) معنای حکومت را عوض کرد کمااینکه آن حضرت تجسم حکومت الهی، آیات قرآن و عدل مطلق بود. حضرت علی(ع) فقرا را به خود نزدیک می‌کرد و به درد مردم رسیدگی می‌کرد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه در منطق حکومت امام علی(ع) اگر کسی به‌واسطه مسئولیت حرمتی پیدا کرد، نباید اخلاق او عوض و از مردم دور شود، افزود: نفی تبعیض، نفی توصیه‌های فراقانونی تا عدل و عدالت امام علی(ع) باید در جامعه ما گسترش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha