اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت برگزار می‌شود
کد خبر: 4037916
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت برگزار می‌شود

مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از برگزاری مراسم اختتامیه بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در شیراز خب رداد و گفت: این مراسم 4 اسفندماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد، مدیر ادبیات ‌اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد، مدیر ادبیات ‌اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 2 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت:  فراخوان بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفت و بیش از 7 هزار 500 اثر به دبیر‌خانه این جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: مراسم اختتامیه این کنگره ملی در روز چهارشنبه، 4 اسفندماه جاری در سالن ولایت حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

مدیر ادبیات‌ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بیان کرد: فراخوان این کنگره‌ با هدایت و همراهی اداره‌های کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها از ابتدای سال شروع شد و آثار در محورهای دفاع مقدس، جنگ نرم، مدافعان سلامت، مدافعان حرم و کودک و نوجوان انجام شده است.

انصاری‌نژاد تصریح کرد: آثار در مرحله استانی نیز با محوریت دفاع مقدس، مدافعان حرم، بیداری اسلامی در قالب‌های کلاسیک، نیمایی و سپید به دبیرخانه جشنواره‌های استانی ارسال شد و پس از داوری آثار برگزیدگان مرحله استانی مشخص و آثار برتر استان‌ها به کنگره ملی راه یافتند.

دبیر اجرایی جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه دبیرخانه دائمی کنگره ملی شعر دفاع مقدس در فارس است، گفت: بیست و سومین کنگره‌ بین‌المللی شعر دفاع مقدس، به عنوان مهم‌ترین رویداد شعر پایداری در دهه‌های اخیر، بازنمودی از فراز و فرودهای شعر انقلاب و ادبیات متعهد بوده ‌که مرکزیت یافتن شهر شعر و ادب، شیراز جنت‌طراز و سومین حرم اهل بیت(ع) برای برگزاری آیین پایانی این کنگره، مجالی برای بازخوانی و رشد این اتفاق مهم فرهنگی است که امید است در سال‌های دیگر به آن دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه دبیر علمی این کنگره محمدرضا سنگری برعنده داشته و دبیر اجرایی آن نیز محمدحسین انصاری‌نژاد است، گفت: برگزیدگان بخش‌های مختلف این کنگره با حضور مسئولان کشوری و استانی و به صورت ارتباط تصویری با استان‌ها در روز 4 اسفند معرفی و از آن‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha