آغاز مسابقات سرود در نخستین جشنواره ملی روستایی آسمان هشتم
کد خبر: 4039919
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
در میناب؛

آغاز مسابقات سرود در نخستین جشنواره ملی روستایی آسمان هشتم

مسابقات رشته سرود نخستین جشنواره ملی روستایی فرهنگی هنری آسمان هشتم با حضور 15 گروه از استان‌های مختلف کشور از صبح امروز، 11 اسفند در روستای کردر رضوی شهرستان میناب آغاز شد.

مسابقات سرود جشنواره ملی روستای آسمان هشتم

به گزارش ایکنا از هرمزگان، نخستین جشنواره ملی روستایی آسمان هشتم روز گذشته، 10 اسفندماه و با حضور مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان و جمعی از مدیران شهرستان میناب در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی آغاز به کار کرد.

در روز نخست و پس از برگزاری آیین افتتاحیه، دو نمایش «به خاطر من» به کارگردانی عبدالله ذاکری از روستای کردر رضوی شهرستان میناب و «حجاب» به کارگردانی مهدی سالارپور از روستای آشکارا شهرستان حاجی‌آباد هر دو از هرمزگان به روی صحنه رفتند که با استقبال تماشاگران روبرو شدند.

از صبح امروز نیز رقابت بخش سرود جشنواره با حضور 15 گروه سرود از روستاهای استان‌های مختلف آغاز شده است و ابتدا گروه سرود حامیان ولایت روستای خوزنین شهرستان بویین‌زهرا استان قزوین برای اجرا به روی سن رفت.

گروه‌های ثارالله از روستای بحیری شهرستان دشتی استان بوشهر، پیروان مهدی روستای سیدآباد شهرستان بندرعباس استان هرمزگان، شهید جواد ناصری روستای بازیاری شهرستان میناب استان هرمزگان، سقای حسین روستای حکمی شهرستان میناب، منتظران موعود روستای قلعه بخش جغین شهرستان رودان استان هرمزگان نیز تا پیش از ظهر اجرا داشتند.

گروه‌های صاحب‌الزمان(عج) از روستای امیرآباد نظریان از شهرستان عنبرآباد استان کرمان، سربازان امام زمان(عج) روستای چاهملک شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان، بچه‌های آسمانی روستای گورزانگ شهرستان میناب، آل طه روستای پشته مهنو شهرستان میناب، آسمان هشتم(نوجوانان) و آسمان هشتم(جوانان) روستای کردر رضوی و سربازان ولایت روستای مورکان شهرستان لنجان استان اصفهان از گروه‌هایی هستند که در نوبت عصر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رضا مهدوی و مصطفی قاسمی‌زاده بندرعباسی بخش سرود نخستین جشنواره فرهنگی هنری ملی آسمان هشتم را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

شش گروه تئاتر نیز تا پایان امروز به روی صحنه خواهند رفت تا برترین‌های این رشته نیز برای معرفی در آیین اختتامیه شناخته شوند.

یادآور می‌شود، نخستین جشنواره فرهنگی هنری آسمان هشتم در آستانه 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های مساجد و هم‌زمان با عید مبعث به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) با شرکت بیش از 300 میهمان و هنرمند از 10 تا 12 اسفندماه جاری در رشته‌های سرود رضوی، تئاتر رضوی، کتاب‌خوانی رضوی، فیلم کوتاه رضوی و صنایع‌دستی در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی در حال برگزاری است.

آیین اختتامیه این جشنواره ساعت 19 روز پنجشنبه، 12 اسفند با حضور مسئولان کشوری و استانی در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha